דיגיטל וטק

למה פייסבוק תשלם לאנשים כדי שישלחו מיילים?

החברה החלה להציע לכותבים מסוימים משכורת תמורת הפצת מאמרים ברשימות דיוור מקוונות החל מהחודש - אבל כרגע לא ברור מתי, אם בכלל, תוכלו גם אתם להתחיל להרוויח כסף מהפצת תכנים
יאיר מור | 
גולש (צילום ISTOCK)
פייסבוק צפויה להשיק החודש שירות חדש, שיעשה משהוא מאוד לא אופייני: הוא ינסה למשוך אנשים אל מחוץ לרשת החברתית, אל תכנים שזמינים באמצעות אי-מייל ובאתר עצמאי.
לפי דיווח באתר Recode, לאחרונה פנתה פייסבוק למספר עיתונאים ובלוגרים בהצעה שיעברו לכתוב בשירות החדש שלה, Bulletin. הכתבות הללו יופצו באמצעות רשימות דיוור באי-מייל, ובאמצעות אתר ייעודי, שאינו חלק מהרשת החברתית. לפי עיתונאי שקיבל פנייה מהחברה, היא אף הציעה לשלם לו משכורת למשך שנתיים על הכתבות שיפיץ במייל ובאתר החדש - אם כי היא תאפשר לו נקודת יציאה מהחוזה הזה לאחר שנה.
השירות החדש הזה הוא הניסיון של פייסבוק להתחרות בתעשייה חדשה שהתהוותה בשנים האחרונות מחוץ לרשות החברתיות: עיתונאים וכותבים אחרים שבונים לעצמם רשימות תפוצה במייל, ומשתמשים באתרים שמאפשרים להם לגבות כסף על הצטרפות לרשימת התפוצה. האתר הגדול בתחום הוא Substack,שהושק ב-2017 ומשמש במה לעיתונאים כמו גלן גרינוולד, חושף מסמכי אדוארד סנודן שנאלץ להפוך לעצמאי, ובינואר האחרון הודיעה טוויטר כי רכשה את השירות המתחרה Revue.
פייסבוק מנסה לשכנע כותבים להצטרף לשירות בעזרת ההבטחה שהיא יכולה להביא להם קהל אדיר, בזכות מאגר המשתמשים הענק שלה שכולל כמעט 3 מיליארד איש. עם זאת, כרגע לא ברור לפי מה היא תשלם לכותבים. בשירותים המתחרים הם יכולים לקבוע רמות שונות של דמי מנוי, ומלבד עמלה של 10% (ב-SubStack) או 5% (בטוויטר Revue) - כל הכסף הולך אליהם. פייסבוק עצמה יכולה להרוויח לא מעט משירות שידרוש תשלום ממנויים - במיוחד לאור העובדה שהיא בונה אותו כאתר חיצוני, מהלך שלפי עובדים בחברה נועד לעקוף את תשלום העמלה של 30% לאפל על כל עסקה שמתבצעת דרך אפליקציה באייפון, אייפד או מק.
לפי הדיווחים, כרגע מתרכזת פייסבוק בגיוס כותבים מתחומים כמו ספורט, אופנה, סביבה וחדשות מקומיות, תוך הימנעות מתחומים שנויים במחלוקת כמו פוליטיקה. לא ברור מתי היא תאפשר, כמו השירותים המתחרים, לכל כותב להירשם לשירות ולהתחיל להרוויח כסף מהפצת כתבות במייל. לפני חודש וחצי הודיעה החברה כי תשקיע לפחות 5 מיליון דולר בתשלום לכותבים בארה"ב לבדה, ומקורב לנושא טוען כי כתובת אתר השירות, שנרכשה ככל הנראה בחודש הקודם, עלתה לפייסבוק לא פחות מ-6 מיליון דולר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה