דיגיטל וטק

מזעזע: סרטונים אנטישמיים באתרי פורנו

ישראלים גילו סרטונים פורנוגרפיים המציגים סצינות של אונס יהודיות על ידי קצינים נאצים בשואה. הם דיווחו על כך לאתרים – אך הסרטונים לא הוסרו. "כשמדובר בפדופיליה – הם יודעים להסיר מהר מאוד"

יאיר מור |  4
מתוך סרטון פורנו אנטישמי (צילום צילום מסך)
אתרי הפורנו מלאים בסרטונים שפונים לאינספור "סטיות" – אך אחת מהן הצליחה לזעזע במיוחד את אחד ממתנדבי התנועה למאבק באנטישמיות ברשת, שנתקל בה במקרה בעת שיטוט ברשת: פורנוגרפיה אנטישמית.
מנכ"ל התנועה, תומר אלדובי, מספר ל-ice כי המתנדב הופתע לפני מספר חודשים לגלות באחד מאתרי הפורנו הגדולים בעולם סרטון שמתואר כתיעוד של קצינים נאצים אונסים אישה יהודייה בזמן מלחמת העולם השנייה. הוא דיווח לעמותה על הממצא, ומשם נפתחה בפניהם תיבת פנדורה של סרטונים המיועדים להציג נאצים, פלסטינים ואחרים אונסים יהודיות, המתוארות במלים מחרידות. "אלה סרטונים מאוד גרפיים, מאוד אלימים, מאוד בוטים", אומר אלדובי, ומציין כי אחד מהם נמצא על יותר משני מיליון צפיות.
העמותה דיווחה על הסרטונים לשניים מאתרי הפורנו הגדולים בעולם, שנמצאים גם ברשימת 20 האתרים הנצפים בישראל – XNXX ו-Xvideos, ששייכים שניהם לחברה צ'כית שבבעלות שני תושבי צרפת. רוב הסרטונים לא הוסרו עד היום, והחברה אף לא טרחה לענות ולהסביר מדוע.
"האנטישמיות נמצאת בכל מקום – בכל המרחב המקוון", אומר אלדובי. הוא מודה כי באתרי פורנו יש הרבה סטיות מזעזעות, אך מציין למשל כי כאשר מדווחים לאתרים על סרטונים פדופיליים, סרטוני "פורנו נקמה" בכיכובם של אנשים (ובעיקר נשים) שלא ידעו כי הם מצולמים וסרטונים המפרים זכויות יוצרים – הם יודעים להסיר אותם במהירות. אבל כשמדובר באנטישמיות – "הם ככל הנראה לא רוצים להתייחס לזה".
הוא מזהיר כי התכנים הללו הם "דברים אנטישמיים, שמעודדים אנטישמיות", וכי "אפשר להניח שמי שצופה בסרטונים האלה הוא אנטישמי, או נהנה לראות איך מתעללים ביהודים". הוא מציין כי התגובות לסרטונים מהז'אנר הזה שמצאה התנועה מעידות על כך שהם מעודדים אנטישמיות, וכי במיוחד בקהל היעד המרכזי של אתרי פורנו – צעירים רווקים שמאמצים בגללם תפישות שגויות של יחסי מין – הדבר עלול לעצב תפישה אנטישמית מעצם היותו ההיתקלות הראשונה של אותם צעירים בנושא היהודים.
אלדובי קורא למשתמשים שנתקלים בתכנים מהסוג הזה לדווח עליהם לעמותה, שהוקמה בשנה שעברה כדי להילחם באנטישמיות ברשתות החברתיות, וקורא לצעדים נגד כל חברה שמפיקה או מפיצה תכנים כאלה.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    פורונו נאצי זה מחרמן
    יהודי מעריץ 09/2021/23
    הגב לתגובה זו
    2 7
    תנו להתחרמן בשקט ...נאצים זה סקסי ומחרמן
    סגור
  • 3.
    למי אכפת
    שם 08/2021/11
    הגב לתגובה זו
    3 6
    אף אחד לא הולך להיות נאצי בגלל פורנו, תתבגרו. זה סתם בכיינות.
    סגור
  • 2.
    גם בעיתון הארץ לא מסירים
    שלמה יצחקי 08/2021/10
    הגב לתגובה זו
    3 3
    גם בעיתון הארץ לא מסירים
    סגור
  • 1.
    לא מסירים פרסומים אנטישמים בשום אתר
    פינקי 08/2021/09
    הגב לתגובה זו
    3 0
    לא בפייסבוק, לא בטיווטר, ובטח גם לא באינסטגרם
    סגור