דיגיטל וטק

אחד היהודים העשירים בעולם: פייסבוק מפיצה מידע מוטעה

מארק בניוף, שהונו נאמד ביותר מ-10 מיליארד דולר, מאשים את פייסבוק בסיוע להפצת מידע כוזב: "לא איכפת לה שהיא מלאה במידע מפוברק, כי היא אינה נושאת באחריות"
יאיר מור | 
מארק בניוף (צילום ויקימדיה JD Lasica socialmedia biz)
מתקפה חריפה נגד פייסבוק: מארק בניוף, מייסד ומנכ"ל חלוצת מחשוב הענן סיילספורס, אומר בראיון ל-CNN שהרשתות החברתיות, ובמיוחד פייסבוק, מסייעות במודע להפצת מידע שקרי ולזריעת חוסר אמון בקרב הציבור, וקורא לממשל האמריקאי לחוקק חוקים שימנעו מהן להמשיך לעשות זאת.
"זו המהפכה הדיגיטלית הזו שממש אוחזת את העולם חזק – ובאחיזה הזו אפשר לראות את כמות חוסר האמון והמידע המפוברק שקורית בתוך המהפכה הדיגיטלית", אמר בניוף בראיון ל-CNN. "כמה מחברות הרשתות החברתיות הללו, ובמיוחד פייסבוק, אפשר לראות שלא באמת איכפת להן שהפלטפורמה שלהן מלאה בכל המידע המפוברק הזה. ראו איך זה השפיע על העולם: אפשר לדבר על התהליך הפוליטי, אפשר לדבר על האקלים, אפשר לדבר על המגיפה – בכל אחד ואחד מהנושאים הגדולים, זה מתקשר חזרה לחוסר האמון שקורה, ובמיוחד לכמות חוסר האמון שזורעות הרשתות החברתיות. זה חייב לעצור עכשיו".
בניוף, שמדורג במקום ה-294 ברשימת עשירי העולם של פורבס והונו מוערך ב-10.5 מיליארד דולר, ציין כי "אני מחזיק ב(מגזין) 'טיים', ונושא באחריות למה שמפורסם בפלטפורמה שלי. אתה נושא באחריות למה שנעשה בראיון הזה וב-CNN. אך כשזה מגיע לפייסבוק – היא אינה נושאת באחריות כזו, ולכן אין לה תמריץ מהממשלה (למנוע הפצת מידע שקרי). זה חייב להשתנות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה