דיגיטל וטק

איך פותחים חנות באמזון וכמה זה עולה?

גם אתם שמעתם על אנשים שפתחו חנות באמזון ועושים כסף ממכירות בלי שהם יוצאים מהבית? כאן נסביר לכם מהי חנות באמזון, איך פותחים אחת כזאת והאם זה באמת שווה?
מערכת ice | 
אמזון (צילום פייסבוק/ Amazon)
פעם בשביל להקים חנות היית צריך לצאת לשטח כדי לבחור מיקום, לשכור שטח, לתאם עם ספקים ולהביא לקוחות. כיום במאה ה- 21 מספיק להיכנס לאינטרנט, ושם אפילו לא צריך להקים אתר משלך, רק להיכנס לפלטפורמת מכירות באינטרנט ולהתחיל למכור שם.
פלטפורמה נוחה ופופולארית למכירות באינטרנט היא הרשת אמזון.
 
אז מה זה בעצם חנות באמזון? 
חנות באינטרנט היא בעצם עסק לתיווך מוצרים בין היצרן ללקוח, דרך האינטרנט. בקיצור זה נקרא דרופשיפינג (Dropshipping).
תפקידכם בחנות בעצם הוא לדאוג שהמוצר יגיע מהיצרן ללקוח. ההבדל בין חנות רגילה לחנות באינטרנט הוא שהמוצר לא עובר בידיים של המוכר, אלא מגיע היישר מהיצרן ללקוח.
מודל חנויות האינטרנט הוא חוקי בכל העולם ואין לכם מה לחשוש כשאתם נכנסים לתחום, מה שכן חשוב לשים לב זה לאחריות שלכם על התהליך שילך כמו שצריך ללא תקלות.

איך מתחילים?
ראשית, עליכם להיכנס לאתר אמזון (Amazon) ולהירשם, לאחר מכן לבחור באפשרות של למכור (Sell), ואז עליכם לבחור מה אתם רוצים למכור. 
הפרטים שתצטרכו לתת שם הם כרטיס אשראי, חשבון בנק, תדפיסי בנק (Bank Statements) ודרכון.
בבחירה שלכם מה אתם מוכרים עדיף להיות ממוקדים על מוצר או תחום אחד שאתם מבינים בו יותר, ופחות להתפזר. מבחינת תצוגה כמובן עדיף חנות שמתמחה בתחום מסויים ולא סתם אוסף מוצרים. עם זאת, זכרו שעיקר העבודה שלכם היא לעקוב אחרי רצון הלקוחות ולא רצונכם.
עניין חשוב הוא הספק שאתם מוכרים את המוצרים שלו. הספקים הנפוצים ביותר בעיקר למתחילים הם אמזון עצמה או עלי אקספרס, אך תוכלו למצוא גם ספקים שונים באינטרנט.
איך זה עובד? 
לקוח בחנות שלכם בחר מוצר, בדף המוצר הוא השאיר את הפרטים שלו כולל כתובת למשלוח. עם הפרטים שהוא השאיר אצלכם אתם הולכים לספק שלכם היכן שבחרתם, שממנו העלתם את המוצר על ידי ליסטר/מוניטור.
לאחר מכן אתם מזמינים את המוצר, משלמים עליו (מחיר נמוך יותר ממה שאתם מוכרים) ושולחים אותו לכתובת של הלקוח שלכם.
כמה זה עולה?
עלות חודשית להחזקת חנות באמזון מתחילה ב-0 דולר ויכולה להגיע עד לכ-40 דולר, תלוי בתכנית של החשבון שפתחתם. על כל מכירה שלכם אמזון לוקחת 15% עמלה בממוצע, תלוי בקטגוריית המוצרים שלכם.

יתרונות וחסרונות במכירה דרך אמזון
יתרונות
- חיסכון בייצור המוצר, וגם אחזקה, אחסנה ושליחה שלו
- אין הפסד כספי אם מוצר לא נמכר
- אמזון הם ספק אמין וכמעט שאין להם תקלות, מה שמקל על החנות לקבל דירוגים חיוביים.
- אמזון מספקים שירות לקוחות שנחשב לטוב מאוד מה שמקל על המוכר לפעול במקרה של החזרת מוצרים.
- אין השקעה כספית משום שהמוכר משלם רק כשיש קונה
- המלאי של אמזון כמעט בלתי נגמר והאיכות שלו גבוהה יותר מהמלאי בעלי אקספרס ושאר האתרים הסיניים
חסרונות
- יותר קשה להתחרות בחנויות אחרות באמזון מאשר בפלטפורמות אחרות, וכדי להצליח שם צריך להציע מוצרים יצירתיים ומקוריים
- אמזון נחשב לאתר שלוקח עמלות גבוהות יחסית לפלטפורמות מכירה אחרות
- הסחורה לא עוברת דרך המוכר ולכן אין לו בקרה על איכות המוצר
- המוכר לא שולט במלאי, ולכן אם הוא לא מעדכן מראש על חוסר הוא יכול בטעות למכור מוצר שלא במלאי, וטעויות כאלה משפיעות על דירוג החנות.
לסיכום, יש יתרונות וחסרונות לפתיחת חנות באמזון, לפני שאתם מקבלים החלטה בחנו אם יש לכם יכולות מיתוג עצמי ושיווק דרך האינטרנט, האם זה מתאים לכם לקחת אחריות על מוצרים שאין לכם שליטה בהם והאם אתם יודעים לנצל את כלי המכירה על מנת להרוויח באמת.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה