דיגיטל וטק

האתר של טראמפ נפרץ: "שלטתי בו שלושה חודשים"

האקר טורקי פרץ לאתר של נשיא ארה"ב לשעבר ושתל בו מסרים איסלאמיסטיים וסרטון של נשיא טורקיה. איך הוא עשה את זה והאם הוא חשף את הסודות של קמפיין טראמפ?
יאיר מור | 
דונלד טראמפ (צילום Fox News /youtube)
אחד הדפים המרכזיים באתר הרשמי של נשיא ארה"ב ה-45, דונלד טראמפ, נפרץ והושחת על ידי האקר טורקי, כך מדווחת התקשורת האמריקאית ביממה האחרונה. הדף שנפרץ הוא דף ה"פעולה" ששימש לאיסוף תרומות, סקרים והרשמה לאירועים של הקמפיין.
מבדיקת אתר ice עולה שההאקר, שקורא לעצמו RootAyyildiz ונמנה על חבורה שנקראת "צוות 1877", פרץ לאתר לפני יותר משבוע, ואף התפאר בכך בקבוצת הטלגרם של הקבוצה אליה הוא משתייך. תחילה הוא הסתפק בהחלפת הדף הפרוץ בדף שחור ובו שמו והמסר "זה מה שקורה כששוכחים את אללה". בסוף השבוע האחרון הוא הוסיף את המסר "כל השוכח את אללה, אללה משכיח ממנו את עצמו. אל תהיו כאלה שעשו זאת ואבדו" בטורקית ובאנגלית, וסרטון של נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן. הגרסה הזו של העמוד היתה באוויר יותר מ-50 שעות בטרם "סתמו" אנשי טראמפ את הפריצה על ידי הפניית כתובת העמוד הפרוץ לדף הראשי של האתר.

ההאקר אמר לאתר Motherboard כי השתמש בשיטה בשם SSTI, שמנצלת חולשות בתבניות של אתרים, כדי לשתול בהם תכנים חלופיים. הוא הדגיש כי הפריצה בוצעה כבר לפני שלושה חודשים – ומבדיקת ice עולה כי ראיות לכך שהדף נמצא בשליטת גורם חיצוני נראו כבר לפני כחודש וחצי, ב-7 בספטמבר, כאשר הוא נעלם מהאתר והוחלף בהודעת שגיאה.
"יש הרבה סוגים של מתקפות פריצה. לדוגמא: פריצת חשבונות ברשתות החברתיות או אתרים", אמר ההאקר ל-Motherboard. "אני 'האקטיביסט' ואני עובד על (פריצת) אתרים כבר הרבה זמן ואני בוחר בצורה הזו כדי להשמיע את קולי".
זו אינה הפריצה הראשונה של ההאקר הזה בארה"ב: בתחילת השנה שוחרר דו"ח של ועדת המודיעין לפיה הוא פרץ לדף גיוס הפעילים באתר של קמפיין ביידן-האריס לנשיאות ימים בודדים לפני הבחירות בנובמבר. הוא שתך בו מסרים פרו-טורקיים ותמונה של הסולטאן עבדול חמיד השני.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה