דיגיטל וטק

בכיר פייסבוק בתחזית נועזת: "אנחנו נחליף את הטלפונים"

סמנכ"ל בחברה אמר אתמול בשיחה ששודרה ברשת כי השירות והמכשירים העתידיים עליהם עובדת החברה יחליפו את הסמארטפונים, ואולי אפילו את המחשבים
יאיר מור |  1
פייסבוק (צילום unsplash)
מטא (לשעבר פייסבוק) אולי הפכה למה שהיא בזכות ניצול מקסימלי של היכולת לגרום לאנשים להתמכר לסמארטפונים – אך היא לא מתכוונת להיות תלויה במכשירים הללו, ומנסה להמציא דור חדש של מכשירים ושירותים שנהיה מחוברים אליהם כל הזמן, בלי הפסקה.
 
"מציאות רבודה היא הדבר שיחליף את הטלפונים הניידים", כך אמר אתמול (רביעי) סמנכ"ל הטכנולוגיות של מטא, אנדרו בוסוורת', בשיחת וידאו עם מנכ"ל קואלקום, כריסטיאנו אמון, ששודרה במסגרת אירוע Snapdragon Tech Summit, במהלכו הציגה האחרונה דור חדש של מעבדים עם מיתוג חדש ודגש משמעותי על מכשירים שאינם טלפונים וטאבלטים.
לדברי בוסוורת', העתיד הוא במשקפיים חכמים, שמשלבים מצלמות וחיישנים שיודעים מה המשתמש רואה ומה קורה סביבו ומסוגלים להציג לו מול העיניים בכל רגע מידע רלוונטי. "אתה בדרכים, אתה לוקח את זה איתך, זה תמיד רלוונטי להקשר, אתה לא צריך להוציא את זה מהכיס", תיאר בוסוורת' את היתרונות של משקפיים על פני טלפונים. "כל זה יופעל על ידי בינה מלאכותית המסייעת למשתמשים לעבד ולהבין את העולם שסביבם", הוא הסביר, ברמיזה לכך שפייסבוק רוצה לראות כל מה שהמשתמש רואה ואף להוות שכבת תיווך בינו לבין העולם האמתי, בניגוד למצב הנוכחי בו היא מתווכת בין משתמשים לבין העולם הווירטואלי בלבד.
"האם אנחנו יכולים לעשות זאת? זה תלוי ביכולת שלך לנהל ביעילות את תחומי העוצמה וניהול החום בתצורות הזעירות הללו", הוא הוסיף, במעין הרמה להנחתה למארח, שעומד בראש החברה שנחשבת לטובה ביותר בעולם בייצור מעבדים חזקים שמסוגלים לספק ביצועים מעולים עם חיי סוללה ארוכים ובלי להתחמם יתר על המידה. המארח, מצידו, ציין שמעבדי החברה נמצאים כיום ב-1,600 דגמי מכשירים שאינם טלפונים, כאשר 50 מהם הם קסדות ומשקפי מציאות מדומה או רבודה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מחכה לזה כבר...
    גל 12/2021/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    דובר כבר לפני שנים על המחשוב הלביש ובפרט על משקפיים ועל מציאות רבודה. זה גם משהו שהופיע לא מעט במד"ב ובאנימה. אבל גוגל נכשלו בפרויקט שלהם (Google Glass). למיקרוסופט יש גם כזה והוא גדול ומגושם (HoloLens) וגם לפייסבוק כבר יש כזה (Oculus Rift, אז על מה הכתבה בדיוק?), שזו חברה שהם קנו. כרגע אמצעי השליטה בדברים כאלה לא נוח במיוחד, גם אם הצגת המידע נוח יותר. התקשורת עם מוצרים כאלה היא דרך פקודות קוליות או דרך שלטים כאלה כמו של קונסולות שצריך להחזיק בידיים. לא בדיוק הופך את השימוש ליותר נוח מסמארטפון, אולי רק התוספת של ה AR. כשזה יעבוד עם BCI (ממשק מוח-מחשב) תודיעו וכשזה לא יהיה פולשני.
    סגור