דיגיטל וטק

הסטרימר שובר השיאים עבר ליוטיוב – ונחסם אחרי יומיים

אחד משדרני המשחקים הפופולאריים בעולם נטש את הבית הקודם שלו בטענה שביוטיוב הוא לא צריך לפחד ממה שיש בסרטונים שלו – אבל כבר בשידור הראשון שלו בבית החדש הוכח שהוא טעה בענק
יאיר מור | 
youtube (צילום Pixabay)
לודוויג אַגְרֶן הוא אולי לא שם מוכר בכל בית, אך מדובר באחד מהשמות הגדולים בקרב צעירים הצופים בשידורי משחקים באינטרנט. זה יותר משלוש שנים שהוא משדר באתר Twitch שבבעלות אמזון משחקים שהוא משחק או מפרשן, ובתחילת 2021 אף שבר שיא בפלטפורמה הזו והצליח להגיע להישג חסר תקדים כאשר מספר המנויים המשלמים בערוץ שלו עבר את ה-280,000, לעומת 270,000 בלבד בערוץ של טיילר "נינג'ה" בלווין – הסטרימר הפופולארי ביותר בהיסטוריה של טוויץ', עם יותר מ-17 מיליון עוקבים לעומת 3 מיליון בלבד לאגרן.
אך בשבוע האחרון עמד בן ה-26 במרכזה של דרמה כפולה: ביום שני הוא הודיע כי הוא עוזב את טוויץ' לטובת יוטיוב שבבעלות גוגל, ביום שלישי הוא התחיל לשדר בשירות YouTube Gaming – וביום חמישי כבר נחסם משידור באתר. החסימה אירעה באמצע שידור חי, כאשר כ-20,000 גולשים צפו בו.
אגרן מיהר לדווח על החסימה בטוויטר, וכתב: "אפשר לומר שהמעבר הולך טוב", בליווי צילום מסך שמראה כי הוא אינו יכול לשדר וידאו חי – הדבר המרכזי שהוא עושה באתרי וידאו.
 
עד מהרה החלה חרושת שמועות לגבי הסיבה, כאשר ההשערה המרכזית היתה הפרה של זכויות יוצרים כאשר צפה תוך כדי השידור החי בשירים שונים. עד מהרה אישר אגרן את הדברים: "רק יומיים ביוטיוב וכבר נחסמתי משידור. מה שקרה הוא שניסיתי לצפות ב-50 סרטוני הווידאו הישנים המובילים ביוטיוב. בדרך למטרה הזו האזנתי לכמה שניות של Baby Shark (שיר ילדים שהפך ללהיט בעקבות קליפ של חברת הבידור בקוריאנית Pinkfong ב-2016, שנכון להיום מחזיק במספר הצפיות הגבוה ביותר ביוטיוב בכל הזמנים עם יותר מ-9 מיליארד צפיות), ש... לעולם לא אעז להקשיב לו שוב. אני בטוח למדי שהשליטים התאגידיים שמחזיקים בבעלות על Baby Shark מחזיקים את יוטיוב באגרוף ברזל, אז הם הורידו אותי. לא במכונית הזו!"
המשפט האחרון הוא רמז לסרטון ההומוריסטי בו הודיע אגרן על המעבר, כאשר צילם את עצמו עובר ממכונית אחת לאחרת וטען כי בחדשה הוא יכול להשמיע כל שיר שהוא רוצה – עקיצה נגד טוויץ', שידועה בשל חסימות חוזרות ונשנות של סטרימרים שמשמיעים שירים במהלך השידורים. "נראה ש-DMCA (טענות להפרת זכויות יוצרים) עשויה להיות בעיה רצינית יותר מכפי שחשבתי", הוסיף אגרן. "חשבתי שבזכות מערכת זיהוי התוכן החזקה של יוטיוב, הם (רק) יסמנו את זה, יורידו את המונטיזציה (חלוקת התשלום עם היוצר) מהשידור. אבל Baby Shark לא עובד ככה. זה מטורף. בארבע שנים בטוויץ' לא נחסמתי מעולם".
החסימה ככל הנראה לא ממש מפריעה לו, שכן גם אחריה המשיך הערוץ שלו ביוטיוב לצבור עוקבים במהירות של עשרות אלפים ליום, ויותר מ-120,000 סה"כ מאז יום שני. כעת יש לו 2.2 מיליון עוקבים באתר, והסרטון הראשון שלו שם צבר קרוב ל-700,000 צפיות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה