דיגיטל וטק

וואטסאפ מקבלת תמיכה ממקום מפתיע מאוד

מי שעומד מאחורי האפליקציה שמיועדת להתחרות בוואטסאפ החליט לתקוף בסוף השבוע מתחרה אחרת, שכל כך מעצבנת אותו עד שהוא מעדיף אפילו לפרגן לוואטסאפ כדי להבהיר את הנקודה
יאיר מור |  1
וואטסאפ (צילום unsplash)
וואטסאפ עדיפה על טלגרם – את המשפט הזה, לא בפירוש אבל באופן שלא ניתן לפרש אחרת, אמר האדם שעומד מאחורי אחת המתחרות המושבעות ביותר של וואטסאפ, סיגנל.
מת'יו רוזנפלד, המוכר בעולם התוכנה בכינוי מוֹקְסי מַרְלינְסְפָייק, הוא אחד ממיסדי ובכירי Whisper, החברה שפיתחה את פרוטוקול התקשורת המוצפן שהפך לבסוף לאפליקציית סיגנל, אך אומץ גם על ידי מטא (לשעבר פייסבוק) כבסיס להצפנת ההודעות בוואטסאפ. בסוף השבוע הוא התעצבן כנראה על הדיווחים בנוגע למספר ההורדות והמשתמשים בטלגרם, ששבר השנה שיאים בעקבות השערוריות שהסתכבה בהן וואטסאפ בינואר – והחליט לתקוף.
 
"מדהים אותי שאחרי כל כך הרבה זמן, כמעט כל הסיקור התקשורתי של טלגרם עדיין מגדיר אותה כ'אפליקציית מסרים מוצפנת'", הוא כתב בטוויטר. "לטלגרם יש תכונות מושכות רבות, אך מבחינת פרטיות ואיסוף מידע, אין בחירה גרועה ממנה".
"הנה איך שהיא עובדת באמת", הוא המשיך בהסבר: "טלגרם מאחסנת את כל אנשי הקשר, הקבוצות, המדיה וכל הודעה ששלחתם או קיבלתם אי פעם כטקסט פשוט ברשתים שלה. האפליקציה על הטלפון שלכם היא רק 'חלון' לשרתים שלהם, שבהם המידע מאוחסן. כמעט כל מה שאתם רואים באפליקציה, גם טלגרם רואה".
הבלבול, לדבריו, נגרם מכך "שטלגרם מאפשרת לכם ליצור 'שיחות פרטיות' מוגבלות מאוד, המשתמשות בהצפנה מקצה לקצה – אפילו אם אבטחת פרוטוקול ההצפנה שהיא משתמשת בו מפוקפק. אין הצפנה מקצה לקצה כברירת מחדל, אבל הם מדברים על זה כאילו שיש. גם למסנג'ר של פייסבוק יש מצב 'שיחה סודית' עם הצפנה מקצה לקצה עם הרבה פחות מגבלות מזה של טלגרם (וגם משתמש בפרוטוקול הצפנה טוב יותר), אבל אף אחד לא היה מעז להחשיב את מסנג'ר ל'אפליקציית תקשורת מוצפנת'. מסנג'ר וטלגרם בנויות כמעט בדיוק באותה צורה".
 
הוא העלה השערה כי "אנשים מסוימים עשויים לחוש בסדר עם מסירת הגישה לכל המידע, ההודעות, התמונות, אשני הקשר, הקבוצות וכו' שלהם לטלגרם, כי הם 'סומכים עליה' – אך הנקודה ב'אפליקציית תקשורת מוצפנת' צריכה להיות שאין לכם צורך לסמוך על אף אחד מלבד האנשים שאיתם אתם מתקשרים. הודעה ששלחתם צריכה להיות חשופה רק בפניכם ובפני הנמען. פרטי קבוצה צריכים להיות גלויים רק בפני חבריה האחרים. חיפוש באנשי הקשר שלכם לא אמור לחשוף אותם בפני אף אחד אחר".
לבסוף, הוא כתב: "לאנשים שכותבים על התחום, הבקשה שלי היא שכשאתם כותבים 'אפליקציית תקשורת מוצפנת', הכוונה צריכה להיות לכל הפחות אפליקציה שבה כל ההודעות מוצפנות מקצה לקצה כברירת מחדל" – משפט שמכוון בבירור וללא ספק לוואטסאפ, שכאמור משתמשת בפרוטוקול ההצפנה של Whisper.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לא בהכרח
    @JoeMagol בטלגרם 12/2021/28
    הגב לתגובה זו
    1 1
    כנראה שפייסבוק העתיקה גם את זה מטלגרם. כמו שהיא עשתה גם בוואטסאפ. העתיקה המון אפשרויות. בעיקר כל האחרונות. ועדיין לטלגרם יש יתרון הרבה יותר גדול. אפשר להשתמש בה כמובן גם בשיחות שהן לא חשאיות עם חברים ואז המדיה לא נמחקת במקרה של אובדן של הטלפון. אין צורך לבצע גיבויים, המדיה שם עולה באיכות מאוד גבוהה. במיוחד סרטונים. אפשר לשלוח שם קבצים גדולים יותר מה שמאפשר גם להרבה אנשים (כמוני) לגבות שם מדיה ולהעלות לשם תוכן (שירים, סרטים, סדרות...) והכול כמובן באיכויות הכי גבוהות מכול פלטפורמה אחרת.
    סגור