השוק

השתמשו בוואטסאפ – וישלמו מיליוני דולרים

חברה שאפשרה לעובדיה לדבר על ענייני עבודה בוואטסאפ חטפה בשבוע האחרון קנסות חסרי תקדים בסכום מצטבר של 200 מיליון דולר
יאיר מור | 
תקלה בוואטסאפ (צילום unsplash)
הבנק הגדול בארה"ב ישלם קנסות בגובה 200 מיליון דולר על כך שעובדיו דיברו ביניהם ועם שותפיהם העסקיים בוואטסאפ, כך פורסם בסוף השבוע. ג'יי.פי מורגן צ'ייס, שמנהל נכסים בשווי של כ-2.7 טריליון דולר, הסכים לשלם 125 מיליון דולר לרשות לניירות ערך (SEC)  ועוד 75 מיליון דולר לנציבות למסחר באופציות (CFTC).
 
הסיבה לקנסות, שלפי התקשורת האמריקאית הם הגבוהים מסוגם שהוטלו על חברה כלשהיא אי פעם, היא שהבנק וחברות הבת שלו למסחר במניות, אפשרו לעובדיהן לנהל שיחות עסקים ביניהם ומול לקוחות חיצוניים דרך וואטסאפ ואפליקציות תקשורת אחרות שאינן מפוקחות ומאושרות לשימוש. זאת, תוך הפרה של החוק הפדרלי הקובע כי בנקים חייבים שכל התקשורת העסקית של עובדיהם תתבצע דרך פלטפורמות מפוקחות, כך שבעת הצורך ניתן למסור ולבדוק את כל תוכן התקשורת בינם ולבין הלקוחות כדי לבדוק אם לא התבצעו עבירות.
בהודעת CFTC צוין כי "לכל הפחות מאז יולי 2015, עובדי ג'יי.פי מורגן, כולל אלו ברמות הבכירות, תקשרו גם בתוך וגם מחוץ לחברה בערוצים בלתי מאושרים, כולל הודעות טקסט אישיות והודעות וואטסאפ. אף אחת מהתקשורות הכתובות הללו לא תוחזקה ונשמרה על ידי ג'יי.פי מורגן, והם לא יכלו להימסר במהירות לנציג CFTC לפי בקשה".
גרי גנסלר, יו"ר SEC, אמר כי "עם השינוי הטכנולוגי, חשוב אפילו יותר שבעלי רישיון מבטיחים כי התקשורת שלהם מתועדת כראוי, ואינה מנוהלת מחוץ לערוצים הרשמיים במטרה לעקוף את הפיקוח על השוק". בהודעת הנציבות צוין כי עובדי הבנק תקשרו ביניהם ומול לקוחות באמצעות וואטסאפ וחשבונות מייל פרטיים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה