דיגיטל וטק

וואטסאפ מסתבכת: זה האולטימטום המדאיג שקיבלה

אפליקציית התקשורת הפופולארית בעולם עלולה למצוא את עצמה בקרוב תחת סנקציות שונות, לאחר שהוטל עליה לעשות באופן רטרואקטיבי את מה שהיא מנסה להימנע ממנו כבר שנה שלמה

יאיר מור | 
תקלה בוואטסאפ (צילום flickr)
וואטסאפ עלולה למצוא את עצמה בקרוב בבעיה חמורה, לאחר שהאיחוד האירופי הציב בפניה אולטימטום: עליה לפעול תוך חודש לשינוי קיצוני בדרך בה היא מסבירה את תנאי השימוש שלה למשתמשים ביבשת. לא ברור מה יקרה אם לא תעשה זאת, אך סביר להניח כי התוצאה תהיה הטלת קנסות כבדים על החברה שמפעילה את השירות, מטא (לשעבר פייסבוק).
נציב הצדק באיחוד האירופי, דידיֶה רֶנְדֶרְס, הודיע כי הוא מקציב לחברה חודש לספק "התחייבויות מוצקות" לדאגות האיחוד אודות מחסור ב"מידע ברור כל צרכו" למשתמשים בנושא מסירת המידע שלהם לצדדים שלישיים תחת תנאי השימוש החדשים, עליהם הודיעה החברה בינואר 2021.
 
"וואטסאפ חייבת להבטיח שמשתמשים יבינו למה הם מסכימים וכיצד המידע האישי שלהם בא לידי שימוש", אמר רנדרס. "אני מצפה מוואטסאפ לציית לחלוטין לכללי האיחוד האירופי, המגנים על הצרכנים ופרטיותם".
האולטימטום התקבל בהמשך לתלונה של איגוד הצרכנים האירופי (BEUC), לפיה "וואטסאפ הפציצה את המשתמשים במשך חודשים בהודעות קופצות עקשניות. וואטסאפ היתה מעומעמת בכוונה תחילה בנושא, והניחה את התשתית לעיבוד מידע מרחיק לכת ללא הסכמה תקפה מהמשתמשים".
כזכור, לפני כשנה הודיעה החברה על שינוי קיצוני בתנאי השימוש שלה, המאפשר לה להעביר הרבה יותר מידע לחברת האם שלה, מטא, כמו גם לצדדים שלישיים. ההודעה עוררה זעם רב, והובילה לנטישה המונית של וואטסאפ, בעיקר לטובת טלגרם וסיגנל, המופעלות על ידי ארגונים שמתחייבים לשמור על פרטיות המשתמשים (למרות שהראשון לא בדיוק עושה זאת בהצטיינות). וואטסאפ נאלצה לדחות את החלת התנאים החדשים, אך בסופו של דבר עשתה זאת בכל מקרה. עתה, מטיל עליה האיחוד באופן רטרואקטיבי לכל הפחות ליידע את המשתמשים בהשלכות השינוי שהסכימו לו, אם לא לבטל כליל את אותם שינויים.
וואטסאפ מסרה בתגובה לבלומברג כי היא מצפה "להסביר" לנציבות "כיצד אנו מגנים על פרטיות המשתמשים שלנו תוך ציות למחויבויותינו תחת החוק האירופי".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה