דיגיטל וטק

וואטסאפ בסכנה? זו המדינה שמחרימה אותה

מהלך דרמטי מצד אחת המדינות המרכזיות בעולם עלול להוות יריית פתיחה ל"חרם" על וואטסאפ ועידוד קשוח של משתמשים למעבר למתחרות מסוימות
יאיר מור | 
תקלה בוואטסאפ (צילום unsplash)
האם מדינות באירופה יחרימו את וואטסאפ? צבא שווייץ הודיע לאחרונה לקצינים וחיילים כי הוא אוסר על שימוש בוואטסאפ ובמתחרותיה הזרות לתקשורת הקשורה למשימות הצבא, ומתיר למשרתים בו לדבר על ענייני השירות אך ורק דרך אפליקציית Threema, המתחרה השווייצרית של וואטסאפ.
 
לפי סוכנות הידיעות אסושיאייטד פרס, בסוף החודש שעבר שלח הצבא השווייצרי לקצינים מכתב, בו הודיע כי "חובה להשתמש ב-Threema לכל התקשורת במסגרת השירות (הצבאי). שירותי תקשורת אחרים לא יורשו". פוסט שפורסם בדף הפייסבוק של הצבא נשא מסר דומה, ואף הדגיש כי הצבא ישלם לחיילים את דמי השימוש באפליקציה השווייצרית, העומדים על 4 פרנק (כ-13.5 שקל) לשנה.
האיסור כולל לא רק את וואטסאפ וסיגנל האמריקאיות, אלא גם את טלגרם הסעודית ואפליקציות נוספות. זאת בשל החשש השווייצרי בפרט והאירופי בכלל מפני מצב בו האפליקציות הללו מסגירות מידע שנמצא בידן לידי רשויות המדינות שמהן הן פועלות. זאת לעומת Threema, המחויבת לחוק השווייצרי הקפדני הרבה יותר, ואף אינה אוגרת כמעט שום מידע על משתמשיה. היא אפילו לא דורשת אימות מספר טלפון או כתובת מייל של המשתמש כדי להתחבר אליה.
בשבוע שעבר ניסתה דלפין שוואב-אַלֶמַאן, דוברת מטעם הצבא, לרכך את הדברים, ומסרה לתקשורת במדינה כי מדובר ב"המלצה". היא ציינה כי הצבא לא אומר לחיילים באילו אפליקציות להשתמש על מכשירים פרטיים – אך זה לא סותר כהוא זה את לשון המכתב האוסר תקשורת בנושאי השירות באותן אפליקציות.
שווייץ אינה המדינה היחידה באירופה שלא מרוצה מהפופולאריות של וואטסאפ בקרב אזרחיה. מדינות רבות באיחוד (ששווייץ אינה חלק ממנו) ומחוצה לו חקרו בשנים האחרונות את רכישת וואטסאפ על ידי פייסבוק בחשד שהיא פגעה במשתמשים, והתנגדו ב-2018 לחוק אמריקאי שמאפשר למדינה לדרוש מחברות כמו מטא (לשעבר פייסבוק) מידע על משתמשים משלל סיבות. ייתכן כי המהלך הנוכחי הוא יריית הפתיחה בניסיון אירופי לעודד תושבים להשתמש בשירותים מקומיים, המחויבים לחוקים המחמירים יותר ביבשת הישנה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה