דיגיטל וטק

סכנה בוואטסאפ: אלה המסרונים שאסור לכם לפתוח

לקראת יום ירושלים שיצויין כיום שחרור ירושלים בצד הישראלי, וכיום כיבוש ירושלים בצד הפלסטיני, במערך הסייבר הלאומי נערכים למתקפות רשת ומזהירים כיצד לנהוג כדי לא להיפגע
מערכת ice |  1
פרצת אבטחה (צילום pixabay)
מערך הסייבר הלאומי מתריע היום (חמישי) על צפי למתקפות סייבר המתקיימות מדי שנה לקראת "יום ירושלים האיראני" (יום קודס הבין-לאומי) וסיום הרמדאן, תחת הכותרת אופ-ג'רוזלם (#OPJerusalem) ויום ירושלים האיראני. הפעילות צפויה להתרחש השנה לקראת התאריך 29 באפריל, כשמטרתה המרכזית היא לייצר הד ציבורי.
בשנים קודמות נצפו ביום זה הפצת מסרונים המכילים מסרים אנטי-ישראליים, השחתות אתרי אינטרנט ותקיפות על חברות אחסון שמאחסנות מספר רב של אתרים במטרה להדהד מסרי תעמולה, וכן נסיונות לתקיפות של מערכות של ארגונים והדלפת מידע. 
המערך פירסם לארגונים מקבץ המלצות לחיזוק ההגנה לרגל מועד זה ופנה באופן אקטיבי לחברות אחסון האתרים. כמו כן, המערך ריענן את ההנחיות למתקפות מניעת שירות (יצירת עומס מכוון של ריבוי משתמשים במטרה להפיל אתר) עבור בעלי אתרים וארגונים על רקע העלייה המשמעותית בנסיונות למתקפות מסוג זה בחודש האחרון. 
בצערך הסייבר הלאומי פירטו הבוקר את הדרכים הטובות ביותר לחמוק ממתקפה והדגישו כי אין לפתוח קישורים או להוריד קבצים שהתקבלו בדוא"ל מגורם שאמינותו מוטלת בספק, וכמו כן אין למסור מידע אישי כגון סיסמאות או פרטי חשבון.
 
במקרה של גלישה לאתר שהושחת, אין ללחוץ על קישורים בו ויש לסגור את הדפדפן. מומלץ להוריד אפליקציות רק מחנויות מקוונות רשמיות, ולהקפיד על סיסמאות חזקות בכל החשבונות. עוד הומלץ על הטמעת אימות דו-שלבי בגישה לדוא"ל, ברשתות חברתיות ובאפליקציות להעברת מסרים.
המערך מזהיר כי לקראת התאריך האמור, יש לנקוט במשנה זהירות ובזמן גלישה לאתרים אין להתפתות ללחוץ על קישורים שמציעים הצעות מפתות מדי.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    זה בטח ביבי, מנסה לגנוב אותנו שוב (ל"ת)
    שולה 05/2022/31
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור