דיגיטל וטק

מתקפת סייבר איראנית על ישראל צפויה להתרחש מחר

מומחים מעריכים כי מחר צפויה להתרחש מתקפת סייבר נרחבת של קבוצות האקרים איראניות צפויות לבצע סדרת התקפות סייבר מתואמות על מטרות ישראליות. מנכ"ל Rescana: "מומלץ שארגונים יפעלו לפי ההנחיות לריענון האבטחה הפנימית שלהם"
מערכת ice | 
האקר אילוסטרציה (צילום pixabay ,freepik)

אם הערכות המומחים יתממשו, כנראה שמחר (שישי) תתרחש מתקפת האקרים איראנים.  הצפי הוא לביצוע סדרת התקפות סייבר מתואמות על מטרות ישראליות. יום זה בא לציין את הזדהות העם האיראני עם המאבק הפלסטיני כאות התנגדות לממשל הציוני. המומחים צופים גידול של עשרות אחוזים בניסיונות פריצה וניסיונות להשחתת שירותים ומניעת שירות.   

בעבר היו לתוקפים כמה וכמה הצלחות שגרמו להשחתת אתרי אינטרנט, הדלפת מידע אישי רגיש ועוד. ההתקפות הצפויות מתוכננות לכלול מיילים ומסרונים עם קישורים שמורידים נוזקות, התקפות על מערכות הפעלה פגיעות של שרתים, וניסיונות ניצול חולשות באתרים.     על רקע המתיחות הבטחונית והמהומות בירושלים, השנה אומרה להיות מתכונת מוגברת ביחס לשנים קודמות. מספר דגשים והנחיות לצורך התגוננות ומניעת תקיפות אלו: חשוב להגדיר, אימות דו – שלבי בכל שירות שמאפשר זאת. יש להימנע מלהעביר פרטים אישיים או כל מידע אחר למקור לא ידוע. אין לפתוח מיילים שמקורם אינו ידוע ומוכר. לא להוריד או ללחוץ על לינקים במיילים לא מוכרים, לרבות הודעות SMS. יש להימנע מכניסה לפרסומות שנראות חשודות כגון מוצר נחשק במחיר מפתיע או זכייה בפרס כספי. המודעה יכולה לשמש כפלטפורמה לפישינג ובלחיצה על המודעה להוביל לאתר זדוני.  

גיא חלפון, מנכ״ל הסטארטאפ Rescana ומומחה לסייבר ארגוני, מייעץ: "לקראת התקיפה על אתרים ישראליים, מומלץ שארגונים יפעלו לפי ההנחיות לריענון האבטחה הפנימית שלהם, אך גם יתקשרו לשרשרת האספקה שלהם את החשיבות של ההכנה לאירוע הזה. בשנה האחרונה גברו מאמציהם של קבוצת התקיפה לממש התקפות שרשרת אספקה, ולדאבוננו אף היו להם הצלחות גדולות יחסית כדוגמת ההתקפה על גולד בנד לפני כחודשיים שגרמה ללקוחות נזקים גדולים".

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה