דיגיטל וטק

ויקפדיה שוב קרסה: האם האנציקלופדיה של האינטרנט בסכנה?

ויקיפדיה בעברית וכן בשפות נוספות, הושבתו לזמן קצר לאחר מתקפת מניעת שירות מבוזרת (DDoS). זו המתקפה השלישית לאחרונה, לאחר שגם שלשום וב־24 למאי ויקיפדיה קרסה לזמן קצר. מי עומד מאחורי המהלך?
מערכת Ice | 
ויקיפדיה אילוסטרציה (צילום pexels ice edit)
ויקיפדיה ושאר מיזמי האחות שלה, בעברית ובשפות נוספות, הושבתו לזמן קצר ממש בדקות האחרונות, ככל הנראה עקב מתקפת מניעת שירות מבוזרת (DDoS). זו המתקפה השלישית לאחרונה, לאחר שגם שלשום וב־24 למאי ויקיפדיה קרסה לזמן קצר.
לא מן הנמנע שמדובר בפעולה רוסית לכאורה. כזכור, רגולטור התקשורת הרוסי איים על ויקיפדיה בקנסות של עד 4 מיליון רובל (כ-49,000 דולר) אם היא לא תמחק מידע על פלישת רוסיה לאוקראינה החורג מגרסת הקרמלין לאירועים, בניסיון האחרון של ממשלת רוסיה להגביל את מה שהציבור הרוסי יודע על המלחמה.
 
לאחרונה אגב, קרן ויקימדיה, המנהלת את ויקיפדיה, הודיעה אתמול (ראשון) כי היא מקבלת את תוצאות הסקר שנערך לאחרונה בקרב קהילת העורכים שלה ודרש ממנה להחרים את המטבעות הדיגיטליים בשל השפעותיהם השליליות על העולם.
 
"קרן ויקימדיה החליטה לעצור קבלה ישירה של מטבעות קריפטו כאמצעי לתרומות", כתבה ליסה זייץ-גרוּוֶל, סמנכ"לית התקדמות בקרן. "התחלנו את הקבלה הישירה של מטבעות קריפטו ב-2014, על בסיס בקשות מהמתנדבים וקהילות התורמים שלנו. אנו מקבלים את ההחלטה הזו על בסיס תגובות עדכניות מאותן קהילות. באופן ספציפי, נסגור את חשבון ה-Bitpay שלנו, מה שיבטל את היכולת שלנו לקבל ישירות מטבעות קריפטו כדרך לתרום".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה