דיגיטל וטק

ויקיפדיה משמשת להפצת קונספירציה על מותו של גילאון

הערך של אילן גילאון, הפוליטיקאי שנפטר הלילה בגיל 65, הושחת בשעתיים שמאז תחילת הידיעות על מותו מספר פעמים. תחילה הסתפקו המשחיתים בקריאות פוליטיות – אך לאחר מכן הם עברו לדרך אחרת לנסות להפוך את מותו של גילאון למאבק אינטרנטי חסר תוחלת
יאיר מור | 
ויקיפדיה אילוסטרציה (צילום pexels ice edit)
מלחמת מידע מתקיימת הבוקר בערך הוויקיפדיה של אילן גילאון ז"ל, חבר הכנסת וסגן ראש העיר אשדוד לשעבר שנפטר הלילה.
בשעה 8:42, עם תחילת הפצת הידיעות על מותו בקבוצות, מיהר משתמש באנציקלופדיה החופשית לעדכן את המידע בערך של גילאון דרך הטלפון. דקה לאחר מכן עדכן גולש נוסף את הערך עם אותו מידע – פעמיים, והוסיף גם השחתה בדמות ה"גרפיטי" הווירטואלי "בן גביר הגבר". המאבק על הקרדיט לעדכון הערך לא פסק, ותוך שתי דקות הוסיפו חמישה גולשים נוספים עדכונים משלהם.
 
ב-8:46 הסיר אחד העורכים את קריאת התמיכה בבן גביר – אך זו לא היתה ההשחתה האחרונה של הערך: ב-8:52 הוסיף גולש אנונימי לערך את הטענה כי גילאון מת "עקב הסתבכות בנגיף הקרונה" – טעות ההקלדה והניסוח המסורבל במקור, כמובן. שתי דקות לאחר מכן הזיז עורך אחר את המשפט – עם הטעויות – לתוך פסקה אחרת, ולקח 6 דקות עד שהעורכים מחקו את הטענה הלא מגובה הזו. עם זאת, ב-9:44 הוחזר המידע הזה לערך, ורק ב-10:03 הוחלף הטקסט "לאחר שנדבק בנגיף הקורונה" בטקסט "לאחר שעבר אירוע מוחי".
נכון לזמן הכתיבה, שבץ מוחי הוא הסיבה המופיעה בערך – אך העריכות התכופות שלו ככל הנראה טרם הסתיימו, מאחר שהערך לא ננעל בפני עורכים "אורחים" (כלומר: כאלה שאינם מזוהים בשם ואינם בעלי ותק עריכות מסוים שמעניק להם מעמד בכיר בקהילת העורכים).
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה