תקשורת ומדיה

אילן גילאון הלך לעולמו: "מהאנשים הראויים והאהובים בפוליטיקה הישראלית"

חבר הכנסת מטעם מפלגת מרצ לשעבר אילן גילאון הלך הלילה (ראשון) לעולמו, 
חברי כנסת ואנשי ציבור רבים מימין ומשמאל, ביניהם יו"ר האופוזיציה נתניהו, ספדו לו : " האנושיות שקרנה ממנו שלו התעלתה מעל מחלוקות פוליטיות".
מערכת ice |  1
ח"כ אילן גילאון (צילום דוברות הכנסת)

חבר הכנסת מטעם מפלגת מרצ לשעבר אילן גילאון הלך הלילה לעולמו. משפחתו מסרה כי: ״הלך לעולמו האיש עם הלב האדום הכי גדול שיש. מנהיג פועלים שדוגל בשלום, צדק חברתי, וציוני גדול.  מצטערים מאד כמשפחה וגם כישראלים". גילאון הינו אב לארבעה, וסב לעשרה נכדים. מאחוריו שנים רבות של פעילות ציבורית, הוא נחשב כאיש שמאל סוציאלי, וחלק ניכר מפעילותו עסקה בנושאי רווחה וזכויות נכים.

חברי כנסת ואישי ציבור רבים, ספדו לגילאון והוקירו את פועלו. 

ראש הממשלה נפתלי בנט מסר: "אילן גילאון, מחברי הכנסת החרוצים שידעה הכנסת ואיש ישר עם לב ענק, הלך הבוקר לעולמו בטרם עת. הוא היה עובד קשה על מנת לפתור בעיות פרטניות של אזרחים שפנו ללשכתו. נהג לומר 'חבר כנסת צריך לקבל החלטות כאילו הוא זקן, עני וחולה, ולא כאילו הוא צעיר, עשיר ובריא'. תנחומים וחיבוק גדול למשפחת גילאון. יהי זכרו ברוך".
שר החוץ יאיר לפיד כתב : "דמעה על אילן גילאון. אחד הטובים שבינינו, איש ציבור, אידיאולוג, ישר כמו סרגל וחכם וגם מצחיק. כבר לא מייצרים אותם כאלה. יהי זכרו ברוך".
 


יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו: "רעייתי שרה ואני מצטערים צער עמוק על פטירתו של חבר הכנסת לשעבר אילן גילון ז״ל, ושולחים תנחומים למשפחתו. האנושיות שקרנה ממנו שלו התעלתה מעל מחלוקות פוליטיות. הוא נתן לה ביטוי סמלי כששלח לנו צנצנת ריבה פרי ידיו לרגל זכייתו של אבנר בחידון התנ״ך. אף שהיינו יריבים פוליטיים קיימנו קשר לבבי לאורך השנים. למרות שלא הסכמנו על הרבה דברים, תמיד יכולתי לזהות שפעילותו הנמרצת נעשתה מתוך אמונה שלמה בצדקת דרכו - ועל כך הערכתי אותו מאוד. הוא יחסר לי. יהי זכרו ברוך" .
 
השרה להגנת הסביבה, וחברתו למפלגה תמר זנדברג : " 'החוק היחיד שאי אפשר לחוקק הוא שצריך להיות בן אדם'. אחד ממשפטיו הבלתי נשכחים של אילן גילאון, שמסביר איך ולמה היה אהוב על כולם. הוא שהזכיר לנו שבא לפוליטיקה כדי שאיש לא יצטרך לבחור בין פרוסה לתרופה, נפטר ב-1 במאי. יהי זכרו ברוך. חיבוק ליהודית ולשבט גילאון שהקים ושהיה כל כך גאה בו ". 
 
ח"כ בצלאל סמוטריץ': "אילן גילאון היה בר פלוגתא כמעט בכל נושא  ובמקביל אחד האנשים הראויים והאהובים בפוליטיקה הישראלית.  איש עקרונות, מענטש ומעל הכל איש טוב וראוי. אילן יחסר מאד. יהי זכרו ברוך".
 

העיתונאי אטילה שומפלבי : "אוף, אילן גילאון היקר והאהוב. איזו בשורה איומה על הבוקר. עצוב מאוד מאוד. היה אדם חם, רגיש, כולו דאגה ואכפתיות לחלשים ולאלה הזקוקים לתמיכה ולחיזוק. כואב הלב, ממש. חיבוק גדול ליהודית ולמשפחה האהובה של אילן. כל כך עצוב [😪]".
 


הפרשן הפוליטי של חדשות 13, ספי עובדיה: "חבר הכנסת לשעבר אילן גילאון, אדם עם לב ענק שאהבתי מאוד נפטר"

תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    תל-אביב
    מירית 05/2022/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה כניראה נכון,כול הטובים הולכים,מהר מידי,חבל, יהי מנוחתו גן עדן.
    סגור