דיגיטל וטק

שר התקשורת על הריגול בסלקום: "שמרה על בטחון המדינה והלקוחות"

יועז הנדל הבהיר כי חברות התקשורת נמצאות על הכוונת של ארגוני הטרור והביון, בשל החשיבות שלהן לחיים המודרניים, והוסיף כי הפרשה הזו היא רק אחד מתוך ניסיונות רבים, שרובם לא מגיעים לידיעת הציבור
יאיר מור | 
יועז הנדל (צילום פלאש 90/ דוד כהן)
שר התקשורת, יועז הנדל, הגיב לפני זמן קצר לפרשת הריגול שנחשפה בחברת סלקום, ושנמנעה בזכות שיתוף הפעולה של החברה והרשויות, וכינה אותה "פרשה בטחונית חמורה".
לדברי השר, "חברות התקשורת הן יעד אסטרטגי רגיש - כך בתחום הסייבר וכך בתחום ההון האנושי. ככלל, חברות התקשורת בישראל הן יעד אטרקטיבי למתקפות סייבר, ועל כן בשנה האחרונה הרחבנו את הרגולציה בעניין, בכדי להגן על המידע של מיליוני לקוחות ועל תשתיות חיוניות למדינת ישראל. שיתוף הפעולה הפורה בשנתיים האחרונות בין מערכת הביטחון, משרד התקשורת, מטה הסייבר וגורמים אחרים, הביא לחסימה של אירועים רבים שלא התפרסמו".
 
הוא הוסיף כי המשרד, וכן כל הגורמים הרלוונטיים, עובדים על הפקת לקחים להתמודדות עם אירועים דומים בעתיד. "נשתפר היכן שצריך ונחזק את ההגנה על חברות התקשורת ותשתיות התקשורת. גורמי המקצוע במשרד התקשורת, יחד עם גורמי הבטחון, יקיימו תחקיר מקיף על האירוע החמור והיקף החובות הקיים על החברות, ונבחן האם ניתן לשפר את מנגנוני הסינון וההגנה. החובות שמוטלות על חברות התקשורת נועדו לעודד תחרות וכלכלה בריאה, אך גם לשמור על ביטחון המדינה".
הוא הדגיש כי על סלקום עצמה לא מוטלת כל אחריות בפרשה, שכן עשתה בדיוק כפי שמצופה ממנה. "מרגע שזוהה האיום על ידי כוחות הביטחון, פעלה חברת סלקום כמצופה ממנה, במקצועיות ומחויבות לביטחון מדינת ישראל והלקוחות שלה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה