דיגיטל וטק

סנאפצ'ט חוטפת תביעה ממשפחות של יותר מ-60 בני נוער מתים

מתביעה שהוגשה נגד חברת האם של סנאפצ'ט, משפחותיהם של יותר מ-60 צעירים שמתו ממנת יתר של פנטניל טוענות שהאלגוריתם של סנאפצ'ט עוזר לחבר בני נוער עם סוחרי סמים
מערכת ice | 
סנאפצ'ט
משפחותיהם של יותר מ-60 צעירים שמתו ממנת יתר של פנטניל טוענות שהאלגוריתם של סנאפצ'ט עוזר לחבר בני נוער עם סוחרי סמים. מתביעה שהוגשה נגד חברת האם של סנאפצ'ט באוקטובר בלוס אנג'לס, משפחות הקורבנות טוענות שהחברה הייתה עסוקה מדי במרדף אחרי רווחים מכדי להכיר שאפליקציית המדיה החברתית שלהם נודעה כ"שוק סמים פתוח".
"התפקיד של סנאפצ'ט במכירת סמים אסורים לבני נוער היה התוצאה הצפויה של העיצובים, המבנים והמדיניות שסנאפצ'ט בחרה ליישם כדי להגדיל את הכנסותיה", נכתב בתביעה המעודכנת, "סנאפצ'ט היא אמצעי להפצת סמים לילדים, בני נוער ומבוגרים צעירים באמצעות מדיה חברתית, והיא מעורבת במספר הרבה יותר גדול של מקרי מוות מהרעלת פנטניל של בני נוער בארה"ב מאשר אפליקציות אחרות של מדיה חברתית".
 
התביעה מצביעה על הפיצ'ר המרכזי של סנאפצ'ט - שבו הודעות בין משתמשים נמחקות אוטומטית - כאמצעי עיצובי שסוחרי סמים מנצלים לרעה. המשפחות טוענות שהפיצ'ר משווק בבירור עבור אלה שעוסקים בפשעים שהם רוצים להסתיר. "פיצ'ר ההיעלמות של סנאפצ'ט מספק כיסוי למי שעוסק בהתנהגות בלתי חוקית ובלתי חוקית", נטען בתביעה.
סם צ'פמן, שבנו מת מהרעלת פנטניל ב-2021, אמר לפוקס 11 כי הפיצ'ר של האפליקציה יצר את הסביבה המושלמת עבור ילדו ואחרים להיות טרף לסוחרי סמים.
התביעה גם טוענת שסנאפצ'ט משמשת כבית מושלם לסוחרי סמים, שכן החברה "מסכלת לכאורה את מאמצי אכיפת החוק" להעמיד לדין חשודים.
סנאפצ'ט הכחישה את התביעה וטענה כי היא "רצופה בטענות שווא לגבי אופן פעולת האפליקציה", ואינה מזהה את עבודתה של החברה למאבק בפעילות הסמים בפלטפורמה שלה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה