צילום: המרכז הרפואי שערי צדק

ד"ר גיורא וייזר

מנהל חדר המיון לילדים

המרכז הרפואי שערי צדק

"הדיאלוג הוא מול שניים – ההורה והילד. חשוב להיות אמפטי ולהבין את המצוקה והחרדה של ההורים"

למה בחרת לעסוק דווקא ברפואה?

"כבר מגיל צעיר יחסית ידעתי שנורא מעניין אותי לעזור לחולים ופצועים. גוף האדם תמיד סיקרן אותי וככה גם נמשכתי למגמת ביולוגיה והתנדבות במד"א, במטרה ללמוד כמה שיותר ולהגיע להיות רופא".
מניסיונך, איך מייצרים דיאלוג נכון מול מטופל?
"כרופא ילדים אני מייצר דיאלוג מול שני המטופלים שלי - הילד וההורה שלו. חשוב מאוד להיות אמפטי ולהבין את המצוקה והחרדה של ההורים, כמו גם את הדאגה שלהם לילדם, שהוא הדבר הכי חשוב בעיניהם. גם כשלפעמים זה יוצא מצדם עם כעס ובצורה לא נעימה, אני משתדל להיות סבלני ולזכור שכולנו מעוניינים בטובת הילד. עם הילדים בעיקר חשוב לדבר בגובה העיניים ולהסביר מה קורה בצורה פשוטה כדי שיבינו כמה שיותר. לא להפתיע ולא להפחיד. לנסות להפוך את האווירה לקלילה ונוחה ככל הניתן. זה מתחיל מפרצופים מצחיקים לתינוקות ועד שיחות על ספורט עם מתבגרים".
רגע או חוויה משמעותית עם מטופל שלעולם לא תשכח:
"אני בתפקידי רופא רפואה דחופה ילדים, כלומר עובד במיון ילדים. זכיתי להרבה חוויות משמעותיות עם חולים, כאשר לשמחתי רובן טובות אבל גם מצבים עצובים ולא טובים שמשפיעים עלינו מאוד. מה שהרבה פעמים מחזק ונותן כוח בכל המצבים הלא פשוטים וגם להתמודד עם העומס הרב, זה ליהנות מחיוך תמים של ילד או ילדה שעזרת להם להרגיש יותר טוב".
מה היית מייעץ לרופא בתחילת דרכו?
"הייתי מייעץ לו להתאזר בסבלנות, כי תהליך ההכשרה ארוך ולא פשוט. אבל לשים לנגד עיניו תמיד שהוא כנראה עוסקים בתחום הכי מדהים ומשפיע בצורה ישירה על איכות חייהם של כל מי שהוא נוגע בו ובני משפחתו. המטופלים שלנו הם הדבר העיקרי והסיפוק הזה שווה יותר מהרבה כסף. חשוב לוודא שאתה בוחר מסלול שבו אכן תמיד יהיה לך סיפוק בעבודה, כי זה מה שמחזיק אותנו לטווח הארוך".

עוד מהרופאים של המדינה...