השוק

יקבי כרמל תרכוש את BLU? עסקה בשווי כ-300 מיליון שקל

החברה האם כרמל קורפ מנהלת מגעים מתקדמים לרכישת יבואנית משקעות האנרגיה. היקף המכירות של המותג מוערך ב-200 מיליון שקל בשנה. מדובר בצעד מאתגר עבור הרוכשת, שתאלץ לגייס מימון באמצעות אשראי או הנפקת אג"ח
מערכת ice | 
BLU, יקבי כרמל (צילום shutterstock, מתוך אתר carmelwines)
כרמל קורפ, החברה האם של יקבי כרמל, שנמצאת בשליטת קרן קדמה (32.5%), נמצאת במגעים לרכישת יבואנית משקאות האנרגיה בלו (BLU) של ענאן שמשום תמורת סכום של בין 200 ל-300 מיליון שקל. היקף המכירות של בלו מוערך ב-200 מיליון שקל בשנה. את המותג, שהיקף מכירותיו מוערך ב-200 מיליון שקל בשנה, השיק שמשום בשנת 2010.
על פי הדיווח בכלכליסט, המותג הושק לאחר שזמן קצר קודם לכן איבד שמשום את זיכיון היבוא של המותג המתחרה XL, שכיום מיובא בידי טמפו של משפחת בר. מבחינת כרמל קורפ זו עסקה משמעותית ומאתגרת פיננסית, שכן היא נסחרת בבורסה לניירות ערך תל אביב לפי שווי של 376 מיליון שקל, ונכון לסוף הרבעון השלישי בקופתה רק 16 מיליון שקל.
 
בשבוע שעבר פרסמה כרמל דו"ח הצעת מדף לגיוס הון בהיקף של כ-50 מיליון שקל באמצעות הנפקת זכויות, כלומר הכספים יגויסו רק מבעלי המניות. אך גם לאחר הגיוס תידרש כרמל להשיג מימון באמצעות אשראי או הנפקת אג"ח כדי להשלים את העסקה. לחברה יש מסגרות אשראי בנקאיות בהיקף 335 מיליון שקל, אך מתוכם כבר ניצלה 270 מיליון שקל. כלומר, היא יכולה לעשות שימוש רק ב-65 מיליון שקל.
קרן קדמה, שאחד ממנהליה, גלעד הלוי, מכהן כיו"ר כרמל קורפ, מתכוונת להשתתף בהנפקה כפי חלקה, ואולי אף להגדיל אותו, אם יהיו בעלי מניות שלא ישתתפו. בעלת המניות השנייה בגודלה, כלל משקאות של לן בלווטניק (8%), שבעבר שקלה למכור את אחזקתה בשוק, טרם החליטה.  
 
שמשום (49) ערבי נוצרי מנצרת, פועל כל חייו הבוגרים בשוק המזון. לאביו, שממנו התייתם בגיל 17, היה עסק לשיווק ממתקי עלית במגזר הערבי, ושמשום נחלץ לעזור לאימו בתפעול העסק. על פי הדיווח בכלכליסט, רכישת עלית בידי שטראוס ב-1997 הביאה לסיום ההתקשרות מול המשווקים, ושמשום חיפש תחום אחר. הוא החל לייבא לארץ את המותג XL, שקרא תיגר על מוביל שוק משקאות האנרגיה דאז, המותג רד בול. אך בסוף 2009 איבד את הזיכיון וב-2010 החל לשווק את בלו. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה