השוק

מניית טארגט צנחה ב-60% מהשיא: האם זה הזמן לקנות?

רשת הקמעונאות נלחמת על זהותה, אך הדוחות שיפורסמו היום עשויים לסמן נקודת מפנה – לטוב או לרע. האם הסיכון שווה את הסיכוי?
אלרואי אגם | 
טארגט (צילום shutterstock)
רשת הקמעונאות האמריקאית Target תפרסם היום (רביעי) את דוחות הרווח שלה לרבעון השני של שנת הכספים 2025, והמשקיעים יעקבו בדריכות כדי להבין האם יש שינוי כיוון. הרקע מורכב, המכירות השנתיות של החברה מדשדשות כמעט ארבע שנים ברציפות, והתחזית לשנה הנוכחית שלילית עם צפי לירידה באחוזים בודדים.
לפי סקר אנליסטים של LSEG, התחזית היא לרווח של 2.03 דולר למניה והכנסות של 24.93 מיליארד דולר ברבעון. אך המספרים עצמם הם רק חלק מהתמונה, השוק מחפש אינדיקציות לא רק על הכנסות, אלא על זהות המותג, תנועת הלקוחות, והשפעת מגמות מאקרו כמו ריביות, מכסים ומדיניות תרבותית.
מניית Target איבדה כ־22% מתחילת השנה, ונמצאת עדיין כ־60% מתחת לשיא שלה מ־2021. לפי נתוני חברת Placer.ai, תנועת הלקוחות בחנויות פיזיות ירדה כמעט בכל שבוע מאז ינואר. אנליסטים מציינים כי גם צרכנים וגם עובדים לשעבר מתארים ירידה באיכות השירות, בהקפדה על עיצוב החנויות ובמוצרי הדגל מה שפגע בתחושת הייחוד של טארגט מול מתחרות כמו Walmart או Amazon.
סיום השותפות עם Ulta Beauty רק מוסיף לאי הוודאות. לפני כשבוע הודיעו שתי החברות על סיום ההסכם לפתיחת מתחמי יופי של Ulta בכשליש מסניפי Target, מהלך שנחשב בעבר למנוע תנועה משמעותי. ההסכם יסתיים באוגוסט 2026, אך השפעתו מורגשת כבר כעת.
בנוסף, המכסים שהטיל ממשל טראמפ על יבוא מסין ומאירופה משפיעים ישירות על הרשת כ־50% מהמוצרים של Target מיובאים, ולחץ המחירים כבר מורגש במחלקות כמו מוצרי צריכה ואלקטרוניקה. Target עצמה התייחסה לכך במאי כשחתכה את תחזית ההכנסות השנתית והאשימה את חוסר הוודאות סביב המדיניות הסחרית החדשה.
אך לא הכול קודר. מנכ"ל החברה בריאן קורנל, שהסכים להאריך את כהונתו בשלוש שנים נוספות לאחר ביטול מגבלת גיל הפרישה ב־2022, ממשיך לטעון כי "לטארגט יש יסודות חזקים ויכולת לחזור לצמיחה". יחד עם סמנכ"ל התפעול מייקל פידלקה, הוקם לאחרונה גוף חדש בשם Enterprise Acceleration Office שאמור לשפר ביצועים, להגביר יעילות תפעולית ולבחון מחדש את מבנה החנויות.
החברה גם מציינת כי תחומי צמיחה חדשים כמו פרסום דיגיטלי Target Media Network, עשויים להוות מנוע הכנסות משמעותי בשנים הקרובות. אנליסטים ב־Citi כתבו לאחרונה כי "ההימור על פרסום בתוך הפלטפורמה הקמעונאית עדיין בשלבים מוקדמים, אך יש לו פוטנציאל לרווחיות גבוהה יחסית".
ובכל זאת, האנליסטים לא ממהרים להתרגש. "הצרכן האמריקאי נמצא במצב מעורפל הוא קונה פחות מוצרים שאינם חיוניים, נרתע מהשפעות תרבותיות, ומגיב בתנודתיות למלחמות סחר, "אמרה השבוע דיאנה סו, אסטרטגית צרכנות מ־UBS. לדבריה, טארגט יצטרך להוכיח שהיא יכולה לחזור ללב הצרכן "לא רק בזכות מבצעים, אלא בזכות חוויית קנייה מבודלת".
בשוק צופים כי בתקופה הקרובה תתקבל גם הכרזה רשמית על מחליפו של קורנל, דבר שעשוי להשפיע על תגובת המניה. נכון לעכשיו, החברה לא מיהרה להודיע מי ייכנס לנעליים. אך בשוק מעריכים כי שינוי הנהגה יהווה איתות ברור על רצון לרענן כיוון אסטרטגי גם במחיר של טלטלה קצרה.
הדו"ח שיפורסם היום עשוי להוות רגע מכריע, האם Target תצליח לשכנע שהיא חוזרת להיות כוח מוביל בקמעונאות האמריקאית, או שתישאר בתודעה כעוד מותג גדול שנשחק בשקט.

הכתבה אינה מהווה המלצה להשקעה. 
 
אלרואי אגם: חוקר ואסטרטג השקעות המשלב מומחיות בשוק ההון, הייטק ועולם הקריפטו. מספק ניתוחים ותובנות לאיתור הזדמנויות השקעה בנכסים מסורתיים ודיגיטליים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה