השוק

מריוס נכט נחלץ לעזרת תעשיית המוזיקה: יתרום כ-3.5 מיליון שקל

הקרן המשפחתית של איש העסקים וזוגתו ענבר נכט, תסייע במענק כספי לכ-700 עובדים בתחום המוזיקה. כמה יקבל כל עובד והאם סיוע נוסף יגיע בהמשך? 
שרון טל |  2
ענבר ומריוס נכט (צילום נחמן רוזנברג)
הקרן המשפחתית של ענבר ומריוס נכט נרתמת לטובת העובדים בענפי המוזיקה, שחוו פגיעה כלכלית קשה ביותר בעקבות משבר הקורונה. הקרן תעניק סכום ראשוני של כ-3.5 מיליון שקל לעובדים מכל רחבי הארץ בענף המוזיקה, מתוך מטרה לרתום גופים נוספים - פרטיים וממשלתיים - כדי להרחיב את מספר האנשים שיהיו זכאים לסיוע.
המענק בגובה של כ-5,000 לאדם, יינתן לכ-700 עובדים בענף – נגנים, טכנאי תאורה, טכנאי הגברה, מנהלי הצגה ובק-ליינרים מכל רחבי הארץ. מאחר ורבים מהעובדים הם פרילנסרים או עצמאים, שאינם נהנים מרשת ביטחון סוציאלית או דמי אבטלה, המענק יועבר ישירות לחשבונות הבנק של העובדים בהתאם לקריטריונים שנקבעו.
העקרונות למתן המענקים נקבעו בין השאר בהיוועצות עם אגף התרבות המחלקה למופעים של עיריית תל אביב, לאור מעורבותה בתמיכה באמנים בעת משבר הקורונה ובהיכרה את צרכי הקהילה האמנותית.
״תעשיית המוזיקה הישראלית מורכבת, בנוסף לאמנים וליוצרים, ממאות עובדים המצויים ביום-יום הרחק מאור הזרקורים", אומר נחמן רוזנברג, מנכ"ל הקרן: "רבים מהם משתכרים שכר-מינימום והם נמנים עם הקבוצות שחוו את הפגיעה הקשה ביותר במשבר הקורונה. הסיוע שהקרן תעניק להם מהווה תמיכה כלכלית והכרת תודה על עבודתם המסורה".
אמש התקיימה מחאת מוסדות התרבות על רקע היעדר מתווה לחזרתו של הענף ואי מתן פתרון כלכלי לכ-150 אלף העובדים בתעשייה. בזמן שמקבלי ההחלטות דורשים תפוסה חלקית ושמירה על מרחק, במוסדות התרבות מתנגדים כיוון שלטענתם מדובר בפתרון לא ישים "אנו לא נוכל לקיים פעילות ללא סיוע או לפחות 60% תפוסה באולמות. אין דרך לקיים מופעים כשנדרשים לשמור על מרחק 2 מטר בין השחקנים והנגנים וללבוש מסיכות, ובעיקר אין דרך כלכלית לפתיחת האולמות והמוזיאונים בתפוסה חלקית עם מגבלות שרובן אינן ניתנות לביצוע".
מוסדות התרבות הסגורים מזה שלושה חודשים רשמו הפסד הכנסות של 400 מיליון שקל, לפי נתוני משרד התרבות, סקטור התרבות תורם מדי שנה לתל"ג כ-63 מיליארד שקלים. בשל סגירת המוסדות, למעלה מ-150 אלף עובדי מגזר זה נותרו מחוסרי פרנסה.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    דרן
    דור 08/2020/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל הכבוד,,, נשמות טהורות של עם ישראל,, יישר כוח,, תבורכו,, זריקת עידוד לאמנים ואומנים תמלילן ויוצר דור דרן בצד הקלטת מחדש של 50 קלאסיקות של המוזיקה הישראלית... ליצור גם שירים מקוריים חדשים,,,, להמשיך את המורשת לדורות הבאים שיבטיחו עתידה של המוזיקה הישראלית ,,, דור דרן תפילין ויוצר כתב מעל 365 ספרי שירה
    סגור
  • 1.
    בדיקת זכאות למענק
    ליאת קצור 06/2020/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הי יקיריי , הייתי שמחה בבקשה להגיש בקשה למענק , איפה אני יכולה להגיש בקשה זו ?
    סגור