השוק
עדיקה הכניסה 193.9 מיליון שקל בשנה האחרונה
חברת הביגוד עדיקה דיווחה על ההכנסות בשנת 2020. עלייה של 41% בהכנסות לעומת שנת 2019 הסתכמו ל-193.9 מיליון שקל, הרווח הגולמי עומד על 99.6 מיליון שקל והרווח התפעולי על 13.5 מיליון שקל
חברת האופנה עדיקה דיווחה היום (ראשון) על נתוני ההכנסות וההוצאות של החברה בשנת 2020 ועל תוצאות הרבעון האחרון. כאמור, הכנסות מפעילות החברה עומדות על 193.9 מיליון שקל, עלייה של 41% משנת 2019.
מעיקרי הנתונים של עדיקה: ההכנסות מפעילות Adika בשנת 2020 גדלו בכ-41% והסתכמו לסך של כ-193.9 מיליון ש"ח בהשוואה לסך של 136.8 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה ב-2019, הגידול נובע ככל הנראה מצמיחה בפעילות השוטפת של החברה הן בפעילות עדיקה ובמגזר הבינלאומי, אשר מתורגמת בין היתר לגידול בלקוחות הפעילים באתרי החברה. הרווח הגולמי מפעילות Adika בשנת 2020 הסתכם בכ-99.6 מיליון ש"ח 51.7% מהמכירות, עלייה של כ-26%, לעומת כ-78.9 מיליון ש"ח 57.7% מהמכירות בתקופה המקבילה אשתקד. הירידה בשיעור הרווחיות הגולמית נובעת מגידול בפעילות הבינלאומית אשר מאופיינת בעלויות שילוח גבוהות יחסית. הרווחיות הגולמית של פעילות עדיקה ישראל עומדת על שיעור של כ-56.2%, המשקף ירידה ביחס לשנת 2019, הנובעת, בין היתר, מגידול מהותי בעלויות ייבוא המוצרים והסגרים במהלך תקופה הדוח.
הוצאות מכירה, הנהלה וכלליות בשנת 2020 הסתכמו בכ-93.3 מיליון ש"ח כ-48.4% מהמכירות לעומת כ-72.2 מיליון ש"ח כ-52.8% מסך ההכנסות בתקופה המקבילה אשתקד. כחלק מביסוס הפעילות הבינלאומית, הוכרו במהלך תקופה הדוח הוצאות שעיקרן שיווק ותמיכה בפעילות, בסך של כ-15 מיליון ש"ח. הרווח התפעולי בשנת 2020 הסתכם בכ-13.5 מיליון ש"ח כ-7% מההכנסות, גידול של כ-42% לעומת רווח של כ-9.5 מיליון ש"ח כ-6.9% מההכנסות בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הנקי בשנת 2020 הסתכם בכ-4.4 מיליון ש"ח, גידול של 193% לעומת רווח של כ-1.5 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד.
נתונים נוספים מראים כי ה-Ebitda בשנת 2020 הסתכם לסך של כ- 27 מיליון ש"ח, גידול של כ-16% לעומת 23.3 מיליון ש"ח ב-2019, הגידול נובע מגידול משמעותי בהכנסות ביחס לגידול בהוצאות המכירה והנהלה וכלליות. תזרים המזומנים שנבע מפעילות שוטפת בשנת 2020 הסתכם לסך של כ-23.7 מיליון ש"ח בהשוואה לתזרים חיובי בסך של כ-6 מיליון ש"ח ב-2019. מזומנים ושווי מזומנים ליום האחרון של 2020 הסתכמו לסך של 17.8 מיליון ש"ח בהשוואה לסך של 9.3 מיליון ש"ח ביום האחרון של שנת 2019.
רועי הסל, מנכ"ל החברה, מסר כי: "אנו מסכמים את שנת 2020 עם תוצאות חזקות, זאת על אף האתגרים איתם התמודדה החברה בשנה זו ובכללם השינויים בהנהלת החברה והשפעות משבר הקורונה. במהלך השנה פעלנו לקידום מהלכים עסקיים ותפעוליים הן בחנויות הפיזיות והן בפעילות האון ליין בארץ ובחו"ל, בין היתר, על ידי אופטימיזציה בפעילות השיווק, הידקנו את מדיניות התמחור והמשכנו לייעל את הפלטפורמה הטכנולוגית תוך התייעלות בכל תחומי הפעילות. כמו כן, פעלנו לחיזוק הפעילות הבינלאומית בארה"ב, אשר נמצאת במגמת צמיחה מואצת ומהווה נדבך משמעותי בהתפתחותה העסקית של החברה. בנוסף, התמקדנו בפיתוח מנועי צמיחה נוספים ובתוך כך במהלך חודש ינואר השקנו את פלטפורמת המסחר המקוונת הבינלאומית של החברה גם בבריטניה. אנו שבעי רצון מהעובדה שהיקף ההכנסות ברבעון הרביעי מפעילות המגזר הבינלאומי מתקרב לראשונה להיקף ההכנסות מפעילות החברה בישראל. אנו מאמינים כי כלל המהלכים שאנו מובילים יהוו בסיס איתן להמשך הצמיחה החזקה של עדיקה בשנים הבאות."
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה


