השוק

בתוך שנה: עלייה של 60% בחברות המפרסמות דוחות ESG

מהפכת ה-ESG נמשכת בתכנית אימפקט ניישן, התכנית הממשלתית שהוקמה בכדי לעודד "אחריות חברתיות" ולשקף לציבור השפעה סביבתית וחברתית של החברה. השר מיכאל ביטון: "מקימים תשתית הסברתית, לצורכי שיפור תדמית ישראל בעולם"
אביחי דלאל | 
מיכאל ביטון (צילום נועם רבקין פנטון פלאש 90)
אחרי ההכרזה על תכנית הפיילוט הממשלתית של המשרד לנושאים אסטרטגיים ה"רמפקט ניישן", היום (חמישי) המשרד הודיע ל-14 חברות נוספות על זכאות למימון שיועבר בהתאם לעלויות לאחר פרסום הדוחות השנתיים, המטרה העיקרית היא לייצר שקיפות על ההשפעה הסביבתית והחברתית של החברות לפעילותן העסקית.
כאמור, פרטנר, HP אינדיגו, סונול, מקורות, אלטשולר שחם, פתאל והבורסה לניירות ערך, הן רק חלק מהשמות שהצטרפו אמש באופן רשמי לתכנית.  התכנית כוללת מנגנון פיננסי ממשלתי, שמטרתו לעודד חברות לפרסם דו"חות "אחריות חברתיות" (ESG) ולשקף לציבור את ההשפעה הסביבתית והחברתית של פעילותן העסקית, לצד דיווח על התנהלות עסקית הגונה והוגנת, בהתאם לעקרונות הממשל התאגידי. 
כזכור, לפני כחמישה חודשים פורסמו שמותיהן של 17 החברות הראשונות שייקחו חלק בתכנית. לאור ההיענות הרבה מצד המגזר העסקי בישראל, הוחלט על קליטת סבב בקשות נוסף, במסגרתו הודיע היום המשרד  ל-14 חברות נוספות על זכאותן למימון בסך כולל של כ-1.33 מיליון שקל. המימון יועבר בהתאם לעלויות בפועל ורק לאחר השלמת והגשת הדו"חות, אותם יש לפרסם עד שנה ממועד אישור הבקשה. בכך, מספר החברות המפרסמות דו"חות ESG בארץ צפוי לעלות מכ-50 לכ-80 בתוך כשנה בלבד (60%). 
השקעות על בסיס שיקולים אתיים, הפכו בשנים האחרונות לאמצעי חדשני להתמודדות עם אתגרים גלובליים, בתחומי הרווחה, הסביבה, הבריאות, החינוך והתעסוקה. כך, בשנת 2020 נאמד היקף ההשקעות בתחום בכ-16.6 טריליון דולר בארה"ב בלבד. על רקע זה, החליטו במשרד לנושאים אסטרטגיים כי חשיפת פעילות ישראלית בהקשרים אלה, יכולה לשמש, בין היתר, למיצוב וקידום תדמית ישראל בעולם. זאת, כמענה ליוזמות שמטרתן משיכת השקעות מגופים עסקיים על רקע סוגיות של "אחריות תאגידית", ובראשן – פרסום "הרשימה השחורה" על ידי מועצת זכויות האדם של האו"ם. 

השר לנושאים אסטרטגיים, מיכאל ביטון אמר כי: "ההתמודדות עם אתגרי הדה-לגיטימציה למדינת ישראל מחייבים חשיבה יצירתית ופורצת דרך. תכנית 'אימפקט ניישן' היא דוגמה מצוינת לכך. השקעות על בסיס שיקולים אתיים וחברתיים, היא תופעה הולכת ומתרחבת, שהגיע הזמן שתגיע גם לישראל. אני מאמין בערך התדמיתי וההסברתי של התכנית, שתחשוף את הערך המוסף של עסקים ישראלים לסביבה ולחברה, ולצד זאת תסייע לחיזוק עקרונות של אחריותיות בקרב המגזר העסקי בישראל. לאור הצלחת הפיילוט, אנו שוקלים את המשך התכנית ובימים אלה אנו מקימים תשתית הסברתית, אשר תעשה שימוש בדו"חות לצורכי מיצוב ושיפור תדמית ישראל בעולם".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה