השוק

תשובה משפר עמדות: ימשוך דיווידנד של 15 מיליון דולר מאיתקה

איש העסקים יצחק תשובה ועידן וולס סיימו תהליך בחינה מחדש של הרזרבות באיתקה, מה שאיפשר להם למשוך דיווידנד נוסף מאיתקה
ניצן כהן |  1
יצחק תשובה עידן וולס (צילום משה שי פלאש 90 יחצ)
קבוצת דלק בניהולו של עידן וולס, סיימה את תהליך הבחינה מחדש (Redetermination) למסגרת ה- RBL (Reserve Based Lending Facility), על ידי קונסורציום הבנקים המלווים שלה, החליטה איתקה על חלוקת דיבידנד נוסף לקבוצת דלק בהיקף של 15 מיליון דולר. מדובר על מלוא הסכום שנלקח בחישוב התזרים של הקבוצה לשנת 2021 שמתקבל כבר בשלב מוקדם זה של השנה. תהליך הבחינה הבא באיתקה צפוי בחודש אוקטובר השנה. 
חלוקת הדיבידנד הנוכחית מצטרפת לדיבידנדים בהיקף כולל של 120 מיליון דולר שחילקה איתקה בשנת 2021, כך שסך הכל חילקה איתקה לקבוצת דלק במהלך השנה וחצי האחרונות דיבידנד בהיקף מצטבר של כ-450 מיליון ש״ח (135 מיליון דולר).
מקבוצת דלק נמסר כי חלוקת הדיווידנד מצביעה בין השאר, על איכות נכסי איתקה, ועל החוסן של פעילותה ותזרימי המזומנים שלה.
כאן המקום לציין כי אתמול התקיימה אסיפת בעלי המניות של קבוצת דלק ושם אושרה החלפת רואי החשבון של החברה מ-EY לדלויט. המהלך התאפשר לאחר שהושג רוב רגיל.
נזכיר כי איש העסקים יצחק תשובה ומנכ"ל קבוצת דלק, עידן וולס, עשו בתקופה האחרונה שורה של מהלכים שנועדו לשפר את הנזילות של הקבוצה. קבוצת דלק מכרה לחברה מאבו דאבי את החזקותיה במאגר הגז הטבעי תמר שאמורה להניב לה 1.1 מיליארד דולר. המכירה הזו בעיתית בשל העובדה כי היא דורשת אישור הרגולציה לרבות משרד הביטחון ונראה כי ההידרדרות במצב הביטחוני בישראל לא תעשה טוב לרגולטורים שיבואו לאשר את אותה.
לא זאת ועוד, החברה מכרה מניות בדלק פטרוליום לקבוצת משקיעים שניבה לה 100 מיליון שקל אליהם יש לצרף כ-50 מיליון שקל שיניב הדיווידנד מאיתקה.
כך או אחרת, השנה הייתה אמורה לשלם החברה1.3 מיליארד שקל. עד כה פרעה החברה חלק מהתשלומים למחזיקי האג"ח כך שנותר לה לשלם כ-790 מיליון שקל עד לסוף השנה, תשלומים שכוללים פירעון מלא של סדרות כ"ב ו-י"ג.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    זה לא דיווידנד נוסף ואין קשר לרזרבות
    אבי 05/2021/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הדיווידנד הנ"ל הוא חלק מתוכנית המשיכות המתוכננת של הקבוצה. מצב החברה עדיין גרוע מאוד למרות שהנפט לטובתה ולמרות ההתקדמות לכאורה עם נאמני האג"ח.
    סגור