השוק

הסוף לחגיגת הקריפטו? אירופה שוקלת רגולציה מרחיקת לכת

הנציבות האירופית מתכננת להעביר חוק שיטיל מגבלות כבדות על השימוש במטבעות ונכסים קריפטוגרפיים, ויהפוך אותם ללא יותר מבנקים מבוזרים
יאיר מור |  1
ביטקוין (צילום Noam Revkin Fenton/Flash90)
האם שוק הקריפטו בדרך לשינוי דרמטי? הנציבות האירופית פרסמה אתמול הצעה למגבלות קשות על כל חברה שמספקת שירותים בתחום, באופן שמשווה כמעט לחלוטין את מעמדן לזה של בנקים רגילים ביבשת. זאת, לדבריה, במטרה "לוודא את העקיבות של כל העברות נכסי הקריפטו, כגון ביטקוין, ולאפשר מניעה וזיהוי של השימוש האפשרי בהם להלבנת כספים או מימון טרור".
לפי ההצעה, כל חברה שמספקת שירותי מסחר, או אפילו רק אחסון, של נכסים מבוססי בלוקצ'יין תחויב לאסוף מלקוחותיה שם, כתובת, מספר זהות, מספר לקוח, מקום ותאריך לידה, תוך ביצוע של גילוי נאות, במסגרתו כל פתיחת חשבון תחייב בדיקה מצד החברה המספקת את השירות כדי לוודא את זהותו של הלקוח. המידע הזה יהיה חייב בדיווח לרשויות לפי בקשתן, כך שהן יוכלו לדעת ממי ולמי בוצעה כל העברה של נכסים וירטואליים, בדיוק כפי שהן יכולות להגיע כיום למידע על העברות בין לקוחות בנקים. בנוסף, ייאסר לחלוטין על חברות להציע באירופה ארנקי קריפטו אנונימיים, כך שכל נכס וירטואלי יהיה ניתן לקישור עם אדם אמתי.
לדברי הנציבות, כיום חוקי מניעת הלבנת הכספים ומימון הטרור באיחוד חלים רק על חלק משירותי המסחר הקריפטוגרפיים, ויתר השירותים מוגבלים בכל מדינה באופן שונה, כאשר ההבדלים במגבלות בין מדינות מנוצלים לכאורה על ידי ארגוני טרור ופשע. החלת רגולציה אחידה תאפשר לאירופה יותר שליטה על השוק הווירטואלי המתנהל בתחומה.
מצד אחד, הרגולציה המוצעת מהווה איום של ממש על תחום הקריפטו, שכן אחד מהרעיונות הבסיסיים שלו הוא האפשרות לכל אחד להחזיק בנכסים ולסחור בהם בלי לתת דין וחשבון על כל פעולה. מצד שני, אותה רגולציה ממש עשויה דווקא להעלות את אמון הציבור במטבעות ונכסים קריפטוגרפיים, מאחר שתאפשר להשתמש בתכונה אחרת של מסחר קריפטוגרפי – העובדה שכל העברה גלויה לכולם – ותוסיף לה את תחושת הביטחון שבידיעה כי כל פעולה ניתנת לערעור בזכות היכולת למצוא את המעורבים בהעברה במקרה של תרמית.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    כותרת מפגרת
    רועי 07/2021/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה הדבר הכי טוב שיכל לקרות לשוק הקריפטו! מפה השמיים הם הגבול ביטקוין יכול ללכת בקלות ל250 אלף דולר
    סגור