השוק

לקראת הסגר ליאורה עופר מצטיידת במזומנים: גייסה מיליארד שקל

מליסרון נערכת לגל התחלואה שאולי יגיע אף לסגר והיא מצטיידת במזומנים; החברה לקחה מהמוסדיים למעלה ממיליארד שקל בהנפקת אג"ח; האג"ח שהונפקו במח"מ גבוה של 7.6 ונושאות שיעבוד על הגראנד קניון בחיפה
ניצן כהן |  1
ליאורה עופר (צילום ורדי כהנא, pixabay)
והנה מליסרון מצטרפת לגופי הענק שמנקים את השוק מכסף. החברה שנחשבת ל"מלכת הקניונים" לקחה בסוף השבוע 1.1 מיליארד שקל באמצעות הנפקת אג"ח לאחר שהמשקיעים המוסדיים הזרימו ביקושי ענק של כ-2 מיליארד שקל להנפקה.
נעצור לרגע בתיאור סיפור ההנפקה של מליסרון וננסה להסביר את הדינמיקה שמאחורי הנפקות מסוג זה:
בעיקרון מידי חודש סופגים המשקיעים המוסדיים כמה מיליארדי שקלים נטו מהציבור (ההערכה היא שהגיוסים נטו נעים בטווח של 2 עד 4 מיליארד שקל מידי חודש). הכסף הזה מופנה להשקעות והוא מחולק לרכיב סיכון שכולל השקעה במניות קטנות או מניות חלום או כל מיני השקעות שבצד הסיכון שלהן, יכולות גם למחוק את הכסף.
רכיב הבסיס בתיקי ההשקעות כולל השקעה במניות "כבדות" כמו בנקים וחברות ענק בסדר גודל של עזריאלי ומליסרון. הבעיה בהשקעה במניות של עזריאלי ומליסרון היא פוטנציאל התשואות שהן יכולות להניב - הוא נמוך מידי ולכן המוסדיים מעדיפים את אגרות החוב של החברות האלה שבלאו הכי נותנות תשואות נמוכות אבל באג"ח הן נותנות רכיב הגנה בדרך של "קדימות משפטית" במקרה של חלילה דיפולט (Default).
אגב, החזקה באג"ח של חברות ענק כמו בנקים, מליסרון, עזריאלי ושות' יכולות לשמש את המוסדיים גם כבטוחה לעסקאות ממנופות והן מעניקות רצפה סבירה לתיק ההשקעות.
נחזור להנפקת מליסרון. במסגרת השלב המוסדי, קיבלה החברה ביקושים גבוהים של כ-1.9 מיליארד שקל, ובעקבות זאת הגדילה את היקפה של ההנפקה לכ-1.1 מיליארד שקל – כמעט פי 3 לעומת סך של 400 מיליון שקל שביקשה לגייס במקור. הריבית השנתית נמוכה אבל סבירה בשל ההצמדה למדד. הריבית היא של 0.25% והיא נמוכה משמעותית משיעור הריבית המקסימלי שהוצע במכרז שעמד על 1%.
אגרות החוב שהונפקו הן במח"מ ארוך מאוד של כ-7.6 שנים, כאשר מועד הפירעון הסופי של איגרות החוב יהיה בחודש יולי 2030. איגרות החוב של החברה יובטחו בשעבוד ראשון על "עופר גראנד קניון חיפה" (ששוויו עומד על כ- 1.7 מיליארד שקל, נכון ליוני 2021). איגרות החוב של החברה מדורגות על ידי חברת הדירוג מעלות S&P בדירוג 'AA'.
את ההנפקה הובילה חברת החיתום האנטר קפיטל, לצד קונסורציום החתמים הכולל את מנורה חיתום, לידר הנפקות, לאומי פרטנרס חתמים, ווליו בייס, ברק קפיטל, אפסילון חיתום ואייפקס הנפקות.
בשבוע שעבר פרסמה החברה את הדו"חות הכספיים לרבעון השני 2021. החברה סיכמה את הרבעון עם עלייה ברווח נקי המיוחס לבעלים לסך של 344 מיליון שקל. זהו הרבעון הראשון במהלכו פעלו הקניונים באופן מלא וכמעט ללא מגבלות מאז התפרצות נגיף הקורונה בחודש מרץ 2020. התוצאות הכספיות ברבעון השני מלמדות על צמיחה גבוהה בפדיונות השוכרים בקניונים, עלייה בדמי השכירות הריאליים במשרדים ובמסחר ושיפור בכל הביצועים התפעוליים, ובפרט בפרמטר ה-FFO הרבעוני אשר עמד על 198 מיליון שקל והינו הגבוה ביותר שהציגה החברה אי פעם.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    כדאי שתיראו אותה במציאות לא בתמונות (ל"ת)
    אביב 08/2021/15
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור