השוק

זה הסרט החדש ששובר שיאי הכנסות בקולנוע

גיבור-העל החדש של דיסני כובש את המסכים וקובע רף חדש להכנסות באולמות הקולנוע בעולם המתאושש לאיטו ממגיפת הקורונה – אבל הוא עדיין לא במקום הראשון
יאיר מור |  2
קולנוע (צילום freepik)
הסרט "שאנג-צ'י ואגדת עשר הטבעות" הכניס תוך יומיים 71.4 מיליון דולר בבתי הקולנוע בצפון אמריקה (ארה"ב וקנדה), ונכנס לרשימת השיאים של הפתיחות הקולנועיות המוצלחות ביותר אי פעם, ולמקום הראשון אי פעם בסוף השבוע שלפני יום שני הראשון של ספטמבר (כלומר היום), הנחגג בארה"ב וקנדה כ"יום העבודה" ונחשב לסוף שבוע חלש להשקות סרטים חדשים בשל תחילת הלימודים. זאת לפי נתוני חברת המחקר Comscore.
שאנג-צ'י הוא גיבור-העל הראשון של דיסני ממוצא אסייתי, וזהו הסרט הראשון בכיכובה של הדמות. בהחלטה נועזת החליטה דיסני לא רק להשיק אותו בסוף שבוע שנחשב באופן מסורתי חלש בבתי הקולנוע, אלא גם לא להוציא אותו במקביל לשירות הזרמת הסרטים שלה, "דיסני פלוס", בניגוד לכל הסרטים הקודמים שהשיקה מאז השקת השירות בקיץ שעבר, בשיאה של מגיפת הקורונה.
הסרט היחיד שרשם נתון פתיחה גבוה יותר מ"שאנג-צ'י" הוא "האלמנה השחורה", שיצא ביולי וגרף בסוף השבוע הראשון שלו 80 מיליון דולר בקופות הקולנוע בצפון אמריקה. הסרט שהיה עד כה במקום השני, ועתה נדחק לשלישי, הוא "מהיר ועצבני 9", שגרף בסוף השבוע הראשון שלו 70 מיליון דולר בצפון אמריקה.
לפני השקת הסרט הוערך כי הוא יכניס בסוף השבוע הראשון מעט יותר מ-50 מיליון דולר – תחזית שאותה הוא ניפץ בגדול.
דיסני ציינה כי 17% מהצופים שהגיעו לבתי הקולנוע לצפות בסרט היו ממוצא אסייתי – יותר מפי שניים מאשר בכל סרט אחר ביקום של מארוול – וכי הוא הצליח במיוחד בערים שבהן אוכלוסייה אסייתית גדולה, כמו סן פרנסיסקו, הונולולו וונקובר.
שאר הסרטים הגדולים של השבוע החווירו לעומת הפתיחה המרשימה של "שאנג-צ'י": במקום השני נמצא "קנדימן", שהכניס 10.6 מיליון דולר; במקום השלישי "לשחרר את גאי", שהכניס 8.7 מיליון דולר; ובמקומות 4 ו-5 הסרטים "מפרץ ההרפתקאות" ו"ג'אנגל קרוז", שהכניסו 4 מיליון דולר כל אחד.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    האלמנה השחורה יצא גם הוא במקביל בסטרימינג (ל"ת)
    ש 09/2021/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    ח
    ח 09/2021/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גיבור של מאוורל
    סגור