השוק

טלטלה בפייסבוק: מדוע הסמנכ"ל הודיע על פרישה?

סמנכ"ל הטכולוגיה הראשי של ענקית הסושיאל פייסבוק הודיע כי יפרוש מתפקידו אחרי 13 שנים בחברה, בעבר הודה כי לא תמיד הצליח לשכנע את עצמו להגיע לעבודה, מה גרם לפרישה הבכירה?
מערכת ice | 
מייק שרופר פייסבוק (צילום מייק שרופר פייסבוק)
מייק שרופר, מי שכיהן ב-13 השנים האחרונות כסמנכ"ל הטכנולוגיה הראשי של פייסבוק הודיע אתמול (רביעי) כי הוא פורש מתפקידו כסמנכ"ל. לפי דיווח של CNBC אחרי שיפרוש מתפקידו יהפוך שרופר, במינוי ראשון מסוגו בפייסבוק, לשותף בכיר בחברה, תפקיד שיכהן בו במשרה חלקית. במסגרת תפקיד זה יעזור שרופר לשפר את תהליכי הפיתוח של החברה וקידום העובדים.
שרופר הצטרף לראשונה לחברה כסגן הנשיא להנדסה ב-2008, בתפקיד זה כיהן כחמש שנים עש שמונה לסמנכ"ל הטכנולוגיה של פייסבוק ב-2013. מי שיחליף אותו עם פרישתו מתפקידו יהיו אנדרו בוסוורת', "בוס" שהיום מכהן כאחראי תחום החומרה בחברה. בוסוורת' אמר בעניין, " ברכות על מסע אפי של 13 שנה. יש לנו עוד הרבה מה לעשות ואני שמח שאתה נשאר בסביבה לעזור".
בעבר הודה שרופר בראיון לניו יורק טיימס כי העובדה שהוא נדרש לעסוק יותר בסינון תוכן פוגעני במקום להתעסק בפיתוי תוכנה למעבדות בינה מלאכותית גרמו לכך שהיה לו קשה להגיע למקום עבודתו.

לאור זאת נזכיר עוד כי בשבועות האחרונים פורסמו בוול סטריט ג'ורנליזם סדרת כתבות שהצביעו על בעיות קשות בצמרת הניהולית של פייסבוק ובאופן שבו ענקית הסושיאל מאפשרת למגמות שליליות להתפתח דרכה כמו פעילות של קרטלי סמים, והשפעות חברתיות שליליות שונות בעקבות השימוש ברשתות החברתיות שברשותה.
המינוי החדש תחת שרופר מוטל תחת מעטה ביקורתי לאור נקיטות עמדה שונות בעבר נגד הגבלת פירסומים לפוליטיקאים. יחד עם זאת מדובר בנכס של החברה בתחם החומרה, אליו החברה מנסה לצעוד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה