השוק

אפקון נכנסת לתחום האחזקה בהשקעה של 120 מיליון שקל

אפקון מקבוצת שלמה רוכשת 70% מחברת נתון שעוסקת בתחום הניקיון, האחזקה והאבטחה; העסקה תתבצע בהתאם לנוסחה שנקבעה במחיר של 90 עד 120 מיליון שקל והיא תושלם במהלך השנה הבאה
ניצן כהן | 
ישראל רייף יור אפקון (צילום עזרא לוי)
אפקון מקבוצת שלמה אחזקות תרכוש 70% מקבוצת נתון המעניקה שירותים בתחומי הניהול, האחזקה, הניקיון והאבטחה. לאחר השלמת העסקה אפקון תחזיק ב-70% ממניות קבוצת נתון בתמורה לסכום שינוע בטווחים של 90 מיליון שקל עד 120 מיליון שקל.
ישראל רייף, יו"ר אפקון: "הפעילות הנרכשת מהותית וסינרגטית לפעילותה של אפקון, ואנו רואים בעסקה השלמה וחיזוק של ההיצע השירותים ללקוחותינו, אשר יסייע גם בהעמקת הקשר עימם. אנו פועלים כל העת לאיתור הזדמנויות עסקיות משמעותיות לחברה, אשר יסייעו להרחבת היקף המוצרים והפתרונות שאנו מציעים ללקוחותינו ושישמרו על המיצוב שלנו כשחקן מוביל בתחום".
 
ירון קריסי, מנכ"ל אפקון: "העסקה מהווה מימוש האסטרטגיה של אפקון להגדיל את היצע המוצרים שלה ללקוחות. קבוצת נתון היא מהקבוצות הוותיקות והמובילות בתחום. מדובר בצעד משמעותי של החברה לקידום עסקיה והרחבת פעילותה, ואני סמוך ובטוח כי השילוב בין אפקון לבין קבוצת נתון יתרום רבות ללקוחותינו ויחזק את מעמד הקבוצה. אנו פועלים כל העת לאיתור פעילויות משלימות ולהרחבת פעילותנו. בהתאם למוסכם, יו"ר קבוצת נתון חזי נוראל, ימשיך לכהן בתפקידו וימשיך להוביל את קבוצת נתון קדימה גם בשנים הבאות".
חזי נוראל, מייסד ובעלים של קבוצת נתון: "אני שמח ומברך על השותפות העסקית בין קבוצת נתון לבין אפקון החזקות המהווה שותפה אסטרטגית לפעילות הקבוצה. השותפות בין השתיים, שפעילותן מתווספת אחת לשנייה תגדיל את יכולות קבוצת נתון באמצעות המוצרים, פלטפורמות הטכנולוגיה והחדשנות של אפקון, לטובת לקוחותיה הוותיקים והחדשים של נתון ותצעיד אותה לאתגרי העתיד. הסינרגיה בין החברות תכלול את שדרת הניהול הקיימת בקבוצה ועובדיה. נתון תמשיך לפעול על פי החזון והערכים של מייסדיה, המבססים את ערכי הליבה של הקבוצה, כפי שפעלה בתקופה של למעלה משני עשורים״.
במסגרת ההסכם בין שתי החברות נקבע כי התמורה תיגזר מה- EBITDA של כל אחת מהחברות הנרכשות לשנת 2021, תוך התאמות נוספות בהתבסס על נוסחה שנקבעה, כאשר התמורה בגין 70% צפויה לעמוד כאמור, על סכום של 90-120 מיליון שקל. הצפי להשלמת העסקה הינו בחודש אפריל 2022, בכפוף לחתימה על הסכם מפורט וקבלת כל האישורים הנדרשים לביצוע העסקה.
בנוסף, בתום 36 חודשים ממועד השלמת העסקה, לאפקון תהא זכות לחייב את המוכרים למכור לה את יתרת מניותיהם בכל החברות (אופציית call) ולמוכרים תהא זכות לחייב את החברה לרכוש מהם את יתרת מניותיהם בכל חברות (אופציית put), הכל כמקשה אחת. אפקון תהא רשאית לשלם בגין מימוש האופציות במניות של החברה בהנחה שנקבעה לעומת מחיר השוק של המניה במועד המימוש.
בין הצדדים נקבעו העקרונות שיכללו בהסכם המפורט, ובין השאר בנוגע להרכב הדירקטוריון של החברות, ההצבעות בדירקטוריון ובאסיפות הכלליות; רשימת נושאים שהחלטות בהם יחייבו רוב מיוחד, כהגנה על זכויות המוכרים כמיעוט בחברות; אופן ניהול החברות, עסקאות BOT, חלוקת דיבידנד, אי תחרות, מימון החברות על ידי בעלי המניות; פתרון סכסוכים ועוד.
קבוצת נתון הוקמה בשנת 1997, והיא מאגדת מספר חברות הפועלות לפי מודל ה- IFM- העמדת סל שירותים בתחום הניהול והאחזקה תחת קורת גג אחת  (ONE STOP SHOP), לקבוצה התמחות מיוחדת בפרויקטים של תשתיות ו- BOT .
שירותי הקבוצה כוללים: ניהול, אחזקה, ניקיון, שמירה ואבטחה למאות לקוחותיה הפזורים בכל רחבי הארץ. על לקוחות החברה נמנים  בתי חולים, אוניברסיטאות, קריות ממשלה, משרדי ממשלה, וביטחון, חברות ביטוח, בנקים, מרכזים מסחריים מגוון חברות הייטק ועוד.  
הקבוצה מנהלת ומתפעלת נכסים בפריסה ארצית בשטח של כחמישה מיליון מ"ר באמצעות 3,500 עובדיה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה