השוק

בגלל יריבויות בין מיקרוסופט, גוגל ואמזון: נסגרה "נציגות האינטרנט"

גוף שבו היו חברות כל ענקיות הטכנולוגיה, יחד עם חברות רבות קטנות יותר, פורק לאחר שהודיעו כי הן מפסיקות את התמיכה בו. מקורות: הסיבה היא קרב בין אמזון וגוגל למיקרוסופט

יאיר מור |  1
מיקרוסופט, אמזון (צילום pixabay, ויקיפדיה)
בעוד כמה ימים יכבו האורות על "Internet Association" ("איגוד האינטרנט"), לובי הטכנולוגיה שפעל בוושינגטון במשך 9 שנים והיווה את מה שכונה "הקול המאוחד" של תעשיית האינטרנט.
 
לפי דיווח בעיתון פייננשל טיימס, הסיבה לפירוק הארגון הוא יריבויות בין ענקיות הטכנולוגיה שמימנו את קיומו – ובעיקר בין מיקרוסופט לאלפאבית (גוגל) ואמזון. בחודשים האחרונים הודיעה מיקרוסופט, לצד אובר, על משיכת התמיכה הכספית שלה בארגון, משום ש"התעשייה שלנו עברה צמיחה ושינוי עצומים". התמיכה הזו, על פי דיווח קודם, עמדה על קרוב למיליון דולר בשנה – דמי כיס עבור חברה שיושבת על הר מזומנים בשווי 19 מיליארד דולר.
לדברי מקורות, מיקרוסופט מנסה להציב חיץ גבוה בינה לבין ענקיות הטכנולוגיה האחרות – ובעיקר אמזון, אלפאבית, מטא (לשעבר פייסבוק) ואפל. זאת מחשש להיגרר אחריהן לחקירות המתנהלות בשנים האחרונות בממשלים האמריקאים. כל החברות האחרות שהוזכרו כאן זומנו כבר לדיונים בוועדות הקונגרס האמריקאי – ורק מנכ"ל מיקרוסופט, סאטיה נאדלה, לא זומן לאף דיון כזה ולא נאלץ לספוג ביקורות ושאלות קשות. מיקרוסופט, למודת החקירות האנטי-מונופוליסטיות מלפני כ-20 שנה, מנסה לשמור על המצב הזה.
 
לפי נתוני מאגר מידע פתוח בארה"ב, ב-2021 ניתן היה לראות את ההפרש בהוצאה על לובינג בין מיקרוסופט למתחרותיה גדל: אמזון הוציאה בשלושת הרבעונים הראשונים 15.3 מיליון דולר בתחום, אלפאבית הוציאה 9 מיליון דולר ואילו מיקרוסופט הסתפקה בהוצאה של 7.8 מיליון דולר. עם זאת, הסכומים הללו לא כוללים את תרומותיהן של החברות לארגונים כמו IA, שכאמור יתפרק השבוע לאחר שמיקרוסופט, ובעקבותיה חברות נוספות, הודיעו כי לא יממנו אותו יותר.
מנהל המדיניות הציבורית ב-Yelp, לות'ר לואו, צייץ בעקבות ההודעה כי "הארגון הזה יכול היה להציל את עצמו לפני שנים על ידי בעיטה החוצה של כל מי שיש לו שווי שוק של מעל 500 מיליארד דולר. הצעתי זאת להנהלה לפני מספר שנים, אך היא טורפדה, ולכן עזבנו" (ב-2019).
לפי מקורות באמזון, המנכ"ל החדש, אנדי ג'אסי, מאוד מתוסכל מכך שמיקרוסופט לא סובלת כמו אמזון. "לאנדי ג'אסי יש אובססיה למיקרוסופט. הפזמון החוזר שלו בשיחות פנימיות הוא 'הם צריכים לרדוף אחרי מיקרוסופט, כי הם עדיין עושים דברים רעים'", הם אמרו. נזכיר רק כי לפני מינויו למנכ"ל אמזון ניהל ג'אסי את חטיבת AWS, ששולטת כמעט ללא עוררין על שוק מחשוב הענן, עם נתח שוק של כ-40% - פי שניים מנתח השוק של חטיבת Azure של מיקרוסופט.
 
במקביל, קבוצות שאותן מובילות גוגל ואמזון בארה"ב ואירופה, בהתאמה, דורשות שוב ושוב לחקור את המונופול של מיקרוסופט בתחום התוכנות המכונות על שם חבילת התוכנות המשרדיות שלה, אופיס.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    חרם פייסבוק
    חרם פייסבוק בישראל 12/2021/28
    הגב לתגובה זו
    0 1
    בקרוב שפייסבוק תסגר
    סגור