השוק

ליברמן שופך כסף על אל על: יזרים לה עוד מזומנים

והנה זה קורה, בעוד הממשלה חוששת מכך שתיאלץ לשלם פיצוי לאנשים על מגבלות הקורונה, שר האוצר אביגדור ליברמן פותח את הארנק ומסכים להזרים עוד כסף לאל על כששאר חברות התעופה יצטרפו בהמשך לחגיגה
ניצן כהן |  4
הדרמה באל על (צילום Olivier Fitoussi/FLASH90)
והנה זה קורה, עד כמה יוכל שר האוצר אביגדור ליברמן לשמור הקופה? מסתבר שכמה חודשים טובים הספיקו לו והוא פותח את הארנק כדי לחלק כסף לאל על. ליברמן אמר כי שאר חברות התעופה יקבלו גם הן סיוע אבל אחרי שיכנסו למו"מ עם האוצר.
באוצר לא אומרים כמה כסף הם מתכוונים לחלק לאל על (נתון בעייתי בפני עצמו) אבל שוב התנו את הסיוע בהזרמה של עוד כמה עשרות מיליוני דולרים של הבעלים, קני רוזנברג. נציין ונדגיש כי תנאי הסיוע לא דווחו לציבור לא בהודעת ליברמן ולא של אל על לבורסה, משל מדובר בכסף פרטי ולא בכסף של משלם המסים.
 
באוצר אומרים היום שלאחר משא ומתן אינטנסיבי שהתקיים בשבועות האחרונים בין הנהלת אל על והצוות המקצועי במשרדי האוצר והתחבורה, הגיעו הצדדים להבנות עקרוניות על מתווה סיוע נוסף על רקע המשבר שנגרם בעקבות התפרצות וריאנט האומיקרון.
"המתווה יכלול הזרמה של עשרות מיליוני דולרים בתקופה הקרובה שיגיעו מצד בעלי השליטה בחברה והמדינה, והוא יאפשר לחברה לצלוח את המשבר לחודשים הקרובים. במקביל מקיימת המדינה מגעים גם עם שאר חברות התעופה הישראליות, להן יוצע מתווה באותם העקרונות על בסיס קריטריונים שוויוניים".
שר האוצר, אביגדור ליברמן: "הבטחנו שלא נשאיר את התעופה הישראלית מאחור - וקיימנו. המתווה החדש יאפשר לחברות לצלוח את המשבר תוך שמירה על העיקרון שסיוע המדינה יועמד במקביל להזרמת הון חיצוני לתוך החברה שיחזק את מבנה ההון שלהן. 
אני מודה לשרת התחבורה, מרב מיכאלי על שיתוף פעולה מלא בקידום מתווה הסיוע ועל תמיכה לאורך כל הדרך. 
"לסיום אדגיש שהסיוע הטוב ביותר שהמדינה יכולה להעניק לחברות התעופה הוא לאפשר להן לטוס עם מינימום מגבלות ואני מקווה כי בחודש הקרוב נפתח את השמיים לנכנסים וליוצאים".
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    הלוואי וישפכו עליך
    השופך 12/2021/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כתבה חד צדדית ומגעילה. המדינה מתעללת כבר שנתיים באל על עם סגירה של נתבג והגבלות על שמאל וימין. בעולם שפכו כסף על עולם התעופה מתוך הבנה לחשיבותו. כאן, אחרי שבא בעלים שהשקיעו בחברה 200 מיליון דולר, מנסים למצוץ לו את הכסף. המדינה לא שופכת כלום, במדינה בקשיו דיגדגו את הפיצוי שמגיע לאל על.
    סגור
  • 2.
    אל על הצילה אותי בשעת משבר
    אזרח 12/2021/31
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כשכל חברות התעופה הזרות לא הסכימו לטוס בזמן משבר בטחוני אל על החזירו אותי הביתה ממרחק רב
    סגור
  • 1.
    כנפיים
    מולייר 12/2021/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נו מה עכשיו סיוע ובעוד שנה שנתיים יחלקו לעצמם דיוידנד יפה מה רע הכל בחסות המדינה למי שיש כח מקבל
    סגור
  • קצוצים הכנפיים
    ג'ודי 12/2021/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כנפיים לא השקיעה שקל באל על לעומת קני רוזנברג המלך שהשקיע מעל 200 מיליון דולר בחברה עם חוזים כובלים שלא יכול למשוך ממנה שקל 5 שנים. אנחנו צריכים לשבח ולהלל אנשים כאלה
    סגור