השוק

בבקרה התקציבית התעוררו? איום על בית"ר לצמצום הגירעון

הגוף שאחראי על התקציבים בליגת העל מאפשר להפועל תל אביב לפטר שחקנים חד צדדית ולהמשיך בהתנהלות שוטפת, אבל המועדון הצהוב זכה לאיום מפורש מיו"ר הבקרה, סיגלית סייג: "אמנה רו"ח שישתלט כלכלית על המועדון"
אור בוקר | 
אוהדי ביתר ירושלים (צילום פלאש 90)
הצרות של בית"ר ירושלים הן לא דבר חדש. החיפוש הקדחתני אחר רוכש שיציל את המועדון בעיצומו, כשברקע תוכנית ההבראה שהוכנה במועדון, במסגרתה צפויים לקבל שחקנים רבים הודעה על שחרור חד צדדי מהקבוצה, זאת לצד קיצוץ רוחבי בשכר. יצוין כי שלושה זרים של הקבוצה – מרקו ינקוביץ, אדווין ג'אסי וקמסו מארה קיבלו בשעה האחרונה הודעה רשמית על שחרורם מהקבוצה.   
אלא שהיום הגיעה הודעה מפתיעה משהו, בדמות איום מצד אנשי הבקרה התקציבית, שקבלו על התנהלות המועדון ועל המהלך הצפוי שיפגע בזכויותיהם של רבים. במסגרת זו הודיעה רשמית יו"ר הבקרה התקציבית, סיגלית סייג, לאנשי בית"ר כי "אם לא תגישו תוכנית כלכלית לצמצום הגרעון ולא תוכיחו יכולת לתפעל פיננסית את הקבוצה עד לסיום עונה, אמנה מטעם הבקרה רואה חשבון שייקח את השליטה הכלכלית על המועדון".
על פניו, המהלך של סייג חשוב ונועד למנוע מצב בו שחקנים החתומים על חוזים יספגו מכה כלכלית על לא עוול בכפם. השאלה שצריכה להישאל היא מדוע לא נוהגת כך הבקרה כלפי כל הקבוצות. כזכור, הפועל תל אביב הודיעה רשמית למאור בוזגלו על פיטוריו מהקבוצה באופן חד צדדי, זאת לאחר שנפצע בצורה קשה.
 
אלא שסנקציות דומות כלל לא ננקטו כנגד המועדון שהפר את זכויותיו של בוזגלו ברגל גסה, ובשל כך הצדדים מצויים כיום בהליך משפטי – ההפך הוא הנכון. במהלך העונה אפשרה הבקרה להפועל תל אביב להחתים את המאמן קובי רפואה, וזאת כאמור שעה שטרם הסדירה את חובה כלפי השחקן. האם יש איפה ואיפה בכדורגל הישראלי מצד המוסדות האמונים על התנהלות פיננסית תקינה בקבוצות? תשפטו בעצמכם.
ובחזרה לבית"ר. בשל המצב הקשה המאיים על עתיד המועדון, נפתח גיוס המונים על מנת לסייע לקבוצה ולמנוע ממנה להגיע למצב של חדלות פירעון, או אפילו הליך פירוק. היעד שהוצב לגיוס עומד על 6 מיליון שקל, כשעל פי הערכות גויסו עד כה כ-125 אלף שקל. בין התורמים האוהדים ינון מגל ואיתמר בן גביר.
בפרסום לגיוס ההמונים נכתב בין השאר: "המיזם נועד בשביל להציל את המועדון הכל כך חשוב ויקר לכדורגל הישראלי ולאוהדיו, בית"ר ירושלים, ונעשה בשיתוף פעולה מלא עם המועדון. מאחוריו עומדים אוהדים רגילים מכל קשת הקהל, ללא שיוך לארגון כזה או אחר, שרק רוצים להציל את המועדון - והקימו את המיזם הזה נטו מאהבת בית"ר".
חשוב לציין כי במקביל, עמותת אוהדי בית"ר הוקמה מחדש על מנת לסייע גם היא למועדון, וגייסה עד כה סכום של קרוב למיליון שקל. בעמותה חבר בין היתר בנו של ראש הממשלה לשעבר, אבנר נתניהו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה