השוק

החלטה מטלטלת באירופה: זו החברה שניצחה את היבשת

בית המשפט של האיחוד האירופי ביטל לחלוטין את אחת ההחלטות הדרמטיות ביותר בתולדות האיחוד, והביע ביקורת קשה על נציבות התחרות של היבשת

יאיר מור | 
בניין האיחוד האירופי בבריסל (צילום dimitrisvetsikas1969 / Pixabay)
ניצחון ענק לאינטל: בית המשפט הכללי של האיחוד האירופי בלוקסמבורג ביטל היום לחלוטין קנס שהוטל על החברה על ידי נציבות התחרות של האיחוד ב-2009 – לפני 12.5 שנים. בכך, יכולה ענקית השבבים לרשום לעצמה הישג משמעותי.
ב-2009 הטילה נציבות התחרות של האיחוד על החברה קנס בגובה 1.06 מיליארד אירו – הקנס הגבוה ביותר שהוטל אי פעם על ידי הנציבות עד אז. הסיבה לקנס הענק היתה הקביעה לפיה אינטל התנהלה באופן מפוקפק, שלא לומר בלתי חוקי, כדי לדחוק את המתחרה הוותיקה שלה, AMD, אל מחוץ לשוק. אינטל השתמשה בשיטה של החזרים ליצרניות המחשבים הגדולות בעולם אז - דל, HP, NEC ולנובו – על שבבים שרכשו ממנה, כדי לעודד אותן לקנות יותר שבבים וכך להגדיל את נתח השוק של עצמה ולהוריד את זה של AMD.
 
אינטל ערערה על הקנס, אך ב-2014 אישר בית המשפט הכללי של האיחוד כי הקנס הוטל על החברה בצדק. החברה לא התייאשה וערערה פעם נוספת, לגוף היחיד שנמצא מעל בית המשפט הכללי של האיחוד – בית המשפט לצדק של האיחוד, שנמצא גם הוא בנסיכות הזעירה שבין גרמניה, צרפת ובלגיה. האחרון החזיר את התיק ב-2017 לבית המשפט הכללי, אך הבהיר כי הוא מטיל על האחרון לבחון מחדש את ערעורה של אינטל, מאחר ולדברי השופטים הערעור לא נבחן בשלמותו.
עתה, אותו בית משפט שאישר את הקנס ב-2014 יצא בביקורת חמורה על נציבות התחרות האירופית, וטען כי "הניתוח של הנציבות אינו שלם ואינו מאפשר לבסס את הסטנדרט המשפטי הדרוש (להוכיח) כי ההחזרים המדוברים היו עלולים, או אף בסבירות גבוהה, לגרום להשלכות אנטי-תחרותיות".
מדובר בבשורה משמחת למדי מבחינת גוגל, שנאבקת בימים אלו בשלושה קנסות שונים שהוטלו עליה על ידי האיחוד.
מעניין לציין כי מאז ערעורה הראשון של אינטל על הקנס המדובר התחלפו בה לא פחות מארבעה מנכ"לים: פול אוטליני, שמונה לתפקיד ב-2005, פרש ב-2013; בראיין קרזניץ', שמונה לתפקיד ב-2013, התפוטר ב-2018 לאחר פרשה מביכה של הטרדות מיניות; בוב סוואן, שמונה לתפקיד באופן זמני ואז באופן קבוע, התפטר ב-2021; ובשנה החולפת מונה לתפקיד פטריק ("פט") גלסינגר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה