השוק

דירוג קרנות ההשתלמות וקופות הגמל: כמה הפסדתם החודש?

ינואר היה חודש קשוח בשווקים; עלייה בסיכון והחששות מפני האומיקרון, העלאת ריבית והאינפלציה היכו בבורסות ולכן התשואות היו שליליות בחודש שעבר; בכל זאת היו מנהלים שהפסידו פחות והם גם אלה שהשיגו את התשואות הטובות ביותר בשנה שעברה
ניצן כהן |  2
הראל, הפניקס, כלל, מגדל (צילום Magma Images)
חודש ינואר היה חודש קשוח בשווקים הפיננסיים. החששות מפני האומיקרון שהמשיך להכות בעולם הריאלי, החשש מפני תגובת הכלכלות להעלאות ריבית אגרסיביות בארה"ב (ובישראל), המתיחות בין רוסיה-אוקראינה והמערב ובקיצור הכל עבד בחודש ינואר נגד הבורסות.
 
באופן עקרוני הירידות שעברו על הבורסות בינואר הגיעו גם לקופות הגמל וקרנות ההשתלמות ולכן אלה הציגו תשואות שליליות, כלומר הפסידו לכם כסף. אבל בכל זאת היו כאלה שהפסדיו פחות ובאופן לא מפתיע אלה גם המנהלים שניהולו את הכסף בצורה מיטבית בשנה שעברה והשיגו גם תשואות עודפות על השווקים.
אז מה היה לנו בחודש ינואר: ירידות שערים, עלייה ברמות הסיכון ושינוי בטעמים של מנהלי ההשקעות לכאלה שהם יותר דפנסיביים. כאן המקום לציין שכמעט כל מנהלי ההשקעות יצאו בשנה האחרונה להשקעות אלטרנטיביות, כלומר השקעות ישירות בעסקים שלא דרך הבורסה וכאן התשואות אמורות להיות גבוהות ויציבות יותר אבל נראה אותם רק במעלה הדרך.
את ההפסדים הנמוכים ביותר הניבו קופות הגמל וקרנות ההשתלמות של הפניקס, אחריהם הייתה זו מנורה מבטחים עם הביצועים הטובים, לאחר מיכן היה זה בית ההשקעות אלטשולר שחם ואחר כך הראל, כלל ביטוח וילין לפידות.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    מה עם אנליסט? מור? שאר הקופות? (ל"ת)
    משהו נשמע מכור בכתבה 02/2022/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    כתבה הזויה
    דן 02/2022/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איפה תשואות אנליסט ומור? הושמטו במכוון???
    סגור