השוק

ביקושים של 750 מיליון שקל בהנפקה של מנרב

מנרב השלימה הבוקר גיוס של 350 מיליון שקל וזאת בתנאי שוק לא פשוטים; החברה רצתה לגייס 150 מיליון שקל אולם בשל הביקושים הגבוהים החליטה להגדיל את הגיוס ל-350 מיליון שקל
ניצן כהן | 
בורסה (צילום picjumbo)
כדי להבין את הרצון של המשקיעים המוסדיים להיחשף לשוק הנדל"ן כדאי להסתכל לרגע על גיוס האג"ח של מנרב. מנרב סיימה הבוקר גיוס אג"ח של 350 מיליון שקל בריבית של 1.57% עם מח"מ 6. כלומר אג"ח לטווח ארוך. המשקיעים המוסדיים הזרימו להנפקה ביקושים גבוהים של 750 מיליון שקל מה שגרם לחברה להגדיל את היקף הגיוס מ-150 מיליון שקל ל-350 מיליון שקל.
נסביר כי תנאי השוק בימים האחרונים לא נוחים בלשון המעטה לגיוסים מסוגים שונים. המתיחות בין רוסיה לאוקראינה והמערב, תוואי הריבית עולה והאינפלציה גם היא עולה ולכן משקיעים מוסדיים מעדיפים בתקופות כאלה להתבצר במזומן ואם הם כבר מוכנים להוציא את הכסף, העסקה צריכה להיות אטרקטיבית מאוד.
 
הגיוס של מנרב נסגר בריבית של 1.56% שהיא עדיין ריבית נמוכה בטח אם לוקחים בחשבון את משך החיים של האג"ח וזה מאפשר לחברות טובות להמשיך לקבל כסף בשוק, בריבית סבירה, גם בתנאי שוק מהסוג הזה.
פיני דקל, מנכ"ל קבוצת מנרב: "אנו מודים לגופים המוסדיים על הבעת האמון במנרב, כמתבטא בהיקף הביקושים הגבוה במכרז המוסדי והאיכות הגבוהה של הגופים המוסדיים שהשתתפו במכרז, וכל זאת על רקע קולות המלחמה בגיזרה הרוסית ועלייה בציפיות סביבת הריבית בישראל ובעולם, אשר מגדילים את אי הוודאות בשווקים.
"ממועד העברת השליטה במנרב לפני כחצי שנה, לקבוצה בראשות אסנס פרטנרס, מיושמת במנרב תוכנית מפנה אסטרטגית אשר מטרתה לחזק את מעמדה העסקי והתחרותי של החברה וכן להביא לשיפור בביצועים התפעולים של החברה. אני מעריך כי תוצאות המהלכים אותם אנו מבצעים יבואו לידי ביטוי בתוצאות החברה בטווח הקצר עד הבינוני.
"הנפקת האג"ח שביצענו הינה מהלך פיננסי אסטרטגי משמעותי אשר אמור לאפשר לחברה ליישם בצורה מיטבית את התוכנית האסטרטגית, לאפשר הארכת מח"מ ההתחייבויות הפיננסיות וכן לחזק את הגמישות הפיננסית של החברה. "
יעקב אקילוב, יועץ החברה לענייני מימון ושוק ההון שימש כיועץ בעסקה וליווה אותה באספקטים השונים, משלביה הראשונים. לאומי פרטנרס חתמים, הובילה את קונסורציום החתמים, אשר כלל גם את גופי החיתום: ברק קפיטל, רוסאריו, יוניקורן ואלפא ביטא.
עו"ד אמיר עסלי ועו"ד עדן הלפרט ממשרד ש.הורביץ טיפלו בהיבטים המשפטיים של העסקה.
קבוצת מנרב נמכרה אשתקד לקבוצת משקיעים בראשות אסנס פרטנרס, לפי שווי חברה של כ-750 מיליון שקל. בין המחזיקים בקבוצת מנרב נמנים גם מספר גופים מוסדיים ופיננסים מובילים משוק ההון הישראלי ובכלל זה לאומי פרטנרס, מגדל ביטוח וכלל ביטוח.
מנרב פועלת בעיקר בענף הנדל"ן והתשתיות, הן בתחום הביצוע והן בתחום הייזום, לרבות: ביצוע עבודות קבלניות לבנייה ותשתיות במגזר הציבורי, העסקי והפרטי; זכיינות בשיטת ;B.O.T ייזום השכרה וניהול נכסים מניבים; ייזום אלפי יחידות דיור למגורים ברחבי הארץ ופעילות נדל"ן בארה"ב. פיני דקל מכהן כמנכ"ל הקבוצה מאז שנת 2011.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה