השוק

עמיר פרץ חוגג: אלה ההכנסות שרשמה התעשייה האווירית ב-2021

התעשייה האווירית מפרסמת הבוקר את הדו"ח הפיננסי שלה לשנת 2021 ומציינת שנת רווח שלישית ברציפות עם קופת מזומנים גדולה פי 3.5 משל שנה שעברה
מערכת Ice | 
עמיר פרץ התעשייה האווירית (צילום פלאש 90/ תומר נויברג, ויקיפדיה, pexels)
התעשייה האווירית מפרסמת הבוקר (רביעי) את דוח"ות החברה ומציינת שנה שלישית רצופה ברווחיות. הכנסות החברה בשנת 2021 הסתכמו בכ-4,477 מיליון דולר לעומת כ-4,184 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של 7% המסתכמים בכ-293 מיליון דולר. הגידול בהכנסות בשנה האחרונה נובע בעיקר מגידול במכירות בחטיבת מערכות טילים וחלל ובחטיבת כלי טיס צבאיים. 
נתח המכירות של החטיבות הצבאיות עלה בכ-10% לכ-3,867 מיליון דולר לעומת סך של כ-3,508 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של כ-359 מיליון דולר. נתח המכירות של חטיבת תעופה בשנת 2021 עלה בכ-1% לכ-1,196 מיליון דולר לעומת סך של כ-1,187 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של כ-9 מיליון דולר.
הרווח הגולמי רשם גם הוא עליה והרווח התפעולי צומח בשיעור של 11% לעומת שנה שעברה. הוצאות המימון עלו ב-8 מיליון דולר בעקבות רישום הוצאות מהפרשי שער לעומת הכנסות בתקופה המקבילה אשתקד, ומקיטון בתשואה על פיקדונות ונכסים פיננסיים סחירים. צבר ההזמנות הגיע ל-13.4 מיליארד דולר לעומת 12.6 מיליארד בשנה שעברה.
תזרים המזומנים שמציגה החברה חיובי ועומד על סכום של כ-146 מיליון דולר, לעומת תזרים מזומנים חיובי מפעילות שוטפת בסכום של כ-40 מיליון דולר בתקופה המקבילה. בשנת 2021 רשמה החברה הוצאות נטו בגין מסים על הכנסה בסכום של כ-46 מיליון דולר, בדומה לתקופה המקבילה אשתקד.
יו"ר התעשייה האווירית, עמיר פרץ: "ברצוני לברך על התוצאות ולהודות ליו״ר היוצא, למנכ״ל, לצוות ההנהלה ולהדגיש את תרומתם של כלל העובדים בחברה. כשאומרים 'האנשים מאחורי המספרים', זה לא רק ביטוי. אלה בדיוק הידיים והמוחות שיוצרים את המספרים. והידיים והמוחות כאן, בתעשייה האווירית, ראויים לשבח. למרות התוצאות החיוביות, יש לנו עוד דרך ארוכה ואנו נשאף להגיע לתוצאות שיציבו אותנו בשורה אחת מול תוצאות רווח של חברות ביטחוניות אחרות בארץ ובעולם.
"המשימה הנוספת המונחת לפתחינו הינה ההנפקה, שכידוע אישור החיסיון ממתין על שולחן המשנה ליועמ”ש ולחתימתו. אך עד שזה יקרה, אנחנו נהיה ערוכים כך שמיד עם קבלת האישור נוכל לצאת לדרך ולבצע אותה במהירות האפשרית, תוך הבטחת האינטרסים של התעשייה האווירית , בניית שקט תעשייתי ארוך טווח והגדלות היקף המחקר והפיתוח".
 
מנכ"ל התעשייה האווירית, בועז לוי: "זוהי השנה השלישית ברציפות של רווחיות שיא בתעשייה האווירית ושנה נוספת במהלכה העמיקה החברה את פעילותה בשווקים חדשים וביססה את מעמדה כמובילה עולמית במתן פתרונות טכנולוגיים מתקדמים. הישגים אלו נרשמים בתקופה מאתגרת בעולם כולו. כתוצאה ממשבר הקורונה ומאירועים נוספים בעלי השלכות ארוכות טווח, והם בין היתר, תוצאתו של הקשר ההדוק שנשמר עם שותפינו ברחבי העולם.
"בעת הזו, החשיבות והצורך למערכות הגנה פורצות דרך ומבצעיות עולה ברחבי העולם ואנו עומדים בקשר עם שותפינו לאספקתן המהירה ביותר. התעשייה האווירית היא עוגן ביטחוני וכלכלי למדינת ישראל ובסיס של חדשנות וידע טכנולוגי ללקוחותיה ברחבי העולם. בימים אלו, האחריות שמוטלת על מנהלי החברה ועובדיה היא כפולה שבעתיים להשתנות בהתאם לצרכי העולם המתמודד עם הקורונה ולהוביל את החברה לצמיחה. ביחד השגנו את השנה הרווחית ביותר של התעשייה האווירית מאז הקמתה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה