השוק

המיליארדר איתן ורטהימר מת בגיל 71

איש העסקים והתעשיין איתן ורטהימר הלך הבוקר לעולמו אחרי התמודדות עם מחלה קשה. במהלך השנים ניהל יחד עם אביו את עסקי המשפחה ועמד מאחורי עסקאות חשובות בתעשייה הישראלית
מערכת ice |  6
איתן ורטהיימר (צילום פלאש 90/ אורי לנץ)

איש העסקים איתן ורטהימר, בנו של המיליארדר סטף ורטהימר הלך לעולמו הבוקר, כשהוא בן 71 אחרי ממאבק במחלה. 

ורטהימר היה תעשיין, איש עסקים ופילנתרופ ישראלי, אשר עשה את רוב הונו יחד עם אביו. עסקי המשפחה החלו במפעל חיתוך כלי המתכת ישקר שהקים האב. במהלך השנים ניהל עם אביו את כלל עסקי המשפחה ותרם לצמיחתם ונכון לראשית 2022, הונה של משפחת ורטהיימר (לפי המגזין פורבס) מוערך בכ-6.2 מיליארד דולרים.
ישקר היא אחת היצרניות הבולטות של כלי חיתוך תעשייתי, המשמשים בין היתר יצרניות רכב ידועות דוגמת פורד וג'נרל מוטורס. לחברה מפעלים בעשרות מדינות ובשורותיה מועסקים אלפי עובדים. מי שידע  לזהות את האיכויות של ישקר היה איל ההון האמריקאי, וורן באפט. ב-2006 רכש ברקשייר האת'וויי הקוצרן שבבעלות באפט 80% ממנה תמורת כארבעה מיליארד דולרים, בעסקה שהוביל איתן ורטהימר וב-2013 השלים הקוצרן את השתלטותו על החברה, תמורת שני מיליארד דולרים נוספים.
כבר במחצית הראשונה של שנות ה-20 שלו, שיקם איתן והשביח מספר חברות ומפעלים שלאחר מכן מכר וכך עשה את הונו הראשוני. איתן ניהל את חברת ישקר והביא אותה להישגים יוצאי דופן. פעילותו העסקית הענפה התפרשה על פני שנים ארוכות

ורטהימר יחד עם וורן באפט. צילום: ארכיון ישקר

ורטהימר הותיר אחריו אישה וחמישה ילדים. בתו של ורטהימר המנוח היא השחקנית מאיה ורטהימר, שנשואה לקונסול ישראל בניו יורק אסף זמיר. בחודשים האחרונים שיתפה השחקנית בעמוד האינסטגרם שלה על הכאב בהתמודדות עם המחלה הקשה שמתמודד עמה אביה, ובתחילת השנה הקדישה לו פוסט בו כתבה, "אולי זה אגואיסטי שאני מבקשת שתישאר פה כמה שאפשר בשבילי ..אבל זה גם בשביל אסיה..ובעזרת השם בשביל הילדים שהיו לי בעתיד. זה בגלל שהעולם שאני נולדתי אליו זה העולם שאתה הבסיס שלו וכך גם ביקשתי שתיהיה בלידה של אסיה כדי שגם היא תיוולד אלייך. כי העולם איתך אבא, הוא העולם הכי טוב שאני יכולה לבקש בשבילנו".

תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    אבידה קשה
    Oren 04/2022/04
    הגב לתגובה זו
    1 0
    עצוב איש גדול נתן מעצמו הכל .תנחומים למשפחה ושלא ידעו עוד צער
    סגור
  • 5.
    סטף ורטהיימר יסד אימפריה איתן ז"ל הרחיב אותה
    שמואל 04/2022/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איתן היה בנאדם מענטש.יהי זכרו ברוך.
    סגור
  • 4.
    משפחת ורטהיימר לתפארת מדינת ישראל! יהי זכרו ברוך (ל"ת)
    יולי 04/2022/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    תנחומים
    אהוד ספראי 04/2022/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סטף ורטהיימר הקדיש את חייו למדינת ישראל עוד ליפני קום המדינה. תמיד שיתף ותרים עם לעובדים שלו וכמובן לעסקים חדשים, בנו ממשיכו איתן ורטהיימר המשיך בדרכו של אביו הרחוב את עסקי המשפחה ותרם רבות לחברה הישראלית. כל לך חבל שהלך לעולמו בגיל צעיר ממחלה כשלפניו היו עוד הרבה שנים של תרומה למדינה. תהיה נשמתו צרורה בצרורות החיים????????
    סגור
  • 2.
    הילה
    שועלי 04/2022/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חייבת נכד נוסף להנציח את אביה
    סגור
  • 1.
    איש רציני!! חבל (ל"ת)
    ייייייישששששש 04/2022/04
    הגב לתגובה זו
    3 2
    סגור