השוק

אחת העסקאות הגדולות בהיסטוריה בדרך לסגירה, זה המחיר המטורף

חברת התוכנה VMware נמצאת לפי דיווח חדש במו"מ לרכישה על ידי ענקית השבבים ברודקום; אם העסקה תצא לפועל היא תתברג בשלישייה הראשונה של עסקאות הטכנולוגיה אי פעם
יאיר מור | 
דולרים (צילום freepik)
ענקית השבבים ברודקום נמצאת במו"מ לרכישת חברת הווירטואליזציה VMWare, כך דיווחה סוכנות הידיעות הכלכלית בלומברג לפנות בוקר. הרכישה לא צפויה להיחתם באופן מיידי, מכיוון שהיא נמצאת עדיין בשלבי מו"מ, ככל הנראה מוקדמים יחסית, אך אם תצא לפועל, לפי שווי השוק של VMware נכון לסגירת הבורסות בוול סטריט ביום שישי האחרון – 40.3 מיליארד דולר – היא צפויה להיות אחת מהעסקאות הגדולות בהיסטוריה.
ברודקום היא אחת מחברות השבבים הגדולות בעולם, ובשנים האחרונות היא מעורבת ברצף של עסקאות ענק: במאי 2015 היא עצמה נרכשה על ידי המתחרה Avago תמורת סכום של 37 מיליארד דולר בעסקה שנכון לרגע זה היא הרכישה הסגורה השנייה בגודלה בהיסטוריה של ההיי-טק; בנובמבר 2017 היא חתמה על עסקה שמגמדת את כל האחרות, לרכישת יצרנית השבבים הגדולה ביותר בזמנו לסמארטפונים ומכשירים ניידים, Qualcomm, תמורת סכום של כ-120 מיליארד דולר. עם זאת, ב-2018 נחסמה העסקה על ידי ממשל טראמפ מחשש לאינטרסים של בטחון המדינה; בהמשך 2018 היא סגרה עסקה אחרת, במסגרתה רכשה את חברת התוכנה הארגונית CA תמורת כמעט 19 מיליארד דולר; וב-2019 רכשה את חטיבת האבטחה הארגונית של סימנטק (המוכרת כמפתחת תוכנת האנטי-וירוס נורטון) תמורת כמעט 11 מיליארד דולר.
 
רכישת VMware, שמפתחת פתרונות שמאפשרים לעבוד מכל מחשב על מחשב אחר, פיזי או וירטואלי, ירחיב את תחומי העיסוק של ברודקום בתחום התוכנה הארגונית ותהפוך אותה למתחרה של מיקרוסופט וענקיות אחרות.
במקביל, מי שירוויחו הכי הרבה מרכישה של VMware הם מייקל דל, מייסד ומנכ"ל יצרנית המחשבים הנקראת על שמו, המחזיק ב-40% ממניות ברודקום מאחר שעד השנה שעברה היא היתה בבעלות החברה שלו, שביצעה לה ספין-אוף והפכה אותה לחברה ציבורית עצמאית, וקרן ההון סיכון Silver Lake, המחזיקה ב-10%.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה