השוק

סמסונג מכריזה על השקעה חסרת תקדים

ימים בודדים לאחר שאירחה את נשיא ארה"ב ג'ו ביידן במפעל שבבים שלה, הודיעה סמסונג כי תשקיע סכום אסטרונומי בפיתוח טכנולוגיות שבבים חדשות
יאיר מור | 
לוגו סמסונג על בניין במילאנו (צילום Babak / Unsplash)
ענקית האלקטרוניקה הדרום-קוריאנית סמסונג הודיעה היום על כוונתה להשקיע סכום חסר תקדים של 450 טריליון וון, שהם כ-355 מיליארד דולר, במה שהיא מגדירה "עסקים אסטרטגיים" במהלך חמש השנים החל מהשנה (כלומר עד 2026). רשימת התחומים שהוזכרה בהודעה כוללת שבבים, עם דגש על שבבי עיבוד, צילום וזיכרון, תרופות ו"טכנולוגיות הדור הבא" – כנראה התייחסות לכינוי של החברה לטכנולוגיות דור 5 ו-6 בסלולר.
הסכום המדובר גבוה ב-36% מהסכום שהשקיעה החברה בפיתוח טכנולוגיות חדשות ב-5 השנים האחרונות. החברה ציינה כי רוב הסכום, 360 טריליון וון (כ-285 מיליארד דולר), יושקעו בקוריאה עצמה, וייצרו בה כ-80,000 מקומות עבודה.
 
ההשקעה האדירה מוכרזת ימים בודדים לאחר ביקורו של נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, במפעל של החברה בקוריאה כחלק מהמסע שלו באסיה בשבוע שעבר. ביום שישי התלווה ביידן לנשיא קוריאה הדרומית הטרי, סוּק-יוֹל יוּן, ולסגן יו"ר סמסונג, ג'יי-יוֹנג לי, שהראה להם את מפעל השבבים בעיר פּיוֹנְגְטֶק. זו היתה ההופעה הפומבית הראשונה של לי מאז שוחרר מהכלא במדינה בקיץ שעבר, לאחר שריצה 18 חודשי מאסר בלבד מתוך ה-30 שנגזרו עליו בשל שחיתות.
בהודעת החברה לא נאמר האם היא כוללת את הקמת מפעל השבבים הענק בטקסס שעליה הכריזה בשלהי השנה שעברה, תוך הבטחה להשקיע בפרויקט 17 מיליארד דולר. כמו כן, לא ברור האם הסכום כולל את שיתוף הפעולה שלה בתחום הסוללות לרכבים חשמליים עם סטלאנטיס (החברה שנוצרה מאיחוד פיאט-קרייזלר ופג'ו-סיטרואן), עליו היא צפויה להכריז בהמשך היום.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה