השוק

סמסונג לקראת הצהרה מטלטלת: האם תכריז על מעבר לארה"ב?

אחת ממדינות ארה"ב צפויה להכריז הלילה על צעד כלכלי דרמטי, ויש המאמינים כי מדובר בהשקעת ענק של יצרנית האלקטרוניקה הקוריאנית סמסונג

יאיר מור | 
מטה סמסונג (צילום ויקיפדיה)
סמסונג מתכוונת להקים בטקסס מפעל שבבים מתקדם בעלות אסטרונומית של 17 מיליארד דולר, כך מדווחים היום וול סטריט ג'ורנל ובלומברג על פי מקורות בחברה ובמדינה. הצעד יוכרז על פי העיתון על ידי מושל טקסס הרפובליקני, גרג אבוט, במסיבת עיתונאים שיערוך בשעה 5 בערב (1:00 לפנות בוקר לפי שעון ישראל).
המפעל צפוי להיבנות בעיירה הזעירה טיילור, שאוכלוסייתה מונה כ-16,000 איש בלבד, אך היא נמצאת בסמוך לאוסטין – העיר הרביעית בגודלה בטקסס וה-11 בגודלה בארה"ב כולה, שלסמסונג יש בה מפעל שבבים כבר מספר שנים. שטחו יהיה כמעט 5 קמ"ר, יעבדו בו כ-1,700 איש והוא ייצר החל מדצמבר 2024 – עוד כשלוש שנים – שבבים עבור חברות אחרות ללא מפעלים משלהן, המעצבות שבבים ואז מזמינות מחברות בעלות מפעלים, כגון סמסונג, את השבבים המיוצרים לפי הזמנה. הפרטים הללו נודעו ממסמכי תוכניות שהגישה סמסונג לרשויות טקסס במסגרת הליך חיפוש המיקום למפעל. החברה בחנה גם מקומות בניו-יורק, אריזונה ופלורידה.
 
העיתון מדווח כי כדי לזכות בהשקעת הענק של ענקית האלקטרוניקה הדרום-קוריאנית, הציעה לה העיירה טיילור הפחתה של 92.5% מהמסים לעשר השנים הראשונות.
ארה"ב נמצאת לאחרונה במאמץ כביר להחזיר אליה את תעשיית השבבים. הדבר נובע גם מפחד מפני השלכות ירידת קרנה בתחום – ב-1990 יוצרו 37% מהשבבים בעולם בארה"ב, בעוד ב-2020 עמד המספר על 12% בלבד – לטובת מדינות כמו סין, טאייוואן וקוריאה הדרומית. ביוני אישר הקונגרס סבסוד בגובה 52 מיליארד דולר לחברות שיקימו מפעלי שבבים בארה"ב.
סמסונג אינה החברה היחידה שמתכוונת לנצל את הסבסוד הזה: אינטל חשפה לאחרונה כי היא מתכוונת להשקיע 100 מיליארד דולר במפעלי שבבים בארה"ב ואירופה בעשור הקרוב, ו-TSMC – היצרנית הטאייוואנית המובילה – מתכוונת להשקיע 100 מיליארד דולר בשלוש השנים הקרובות בלבד. סמסונג, מצידה, הודיעה כי תשקיע תוך 3 שנים סכום כולל של 205 מיליארד דולר במפעלי שבבים.
דובר סמסונג מסר לוול סטריט ג'ורנל כי "החלטה סופית טרם התקבלה בנוגע למיקום".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה