השוק

צפו בנגיד בנק ישראל: מדוע הריבית עלתה שוב?

נגיד בנק ישראל מכנס בשעה זו מסיבת עיתונאים בה הוא מנתח את הכלכלה הישראלית; הנגיד צריך לקבל שורה של החלטות קשות בימים בהם ישראל נקלעת שוב לסחרחורת פוליטית, גל עליות מחירים ולחצים להעלאת שכר עובדי השירות הציבורי
ניצן כהן | 
אמיר ירון נגיד בנק ישראל (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, Magma Images, vecteezy)
מסיבת העיתונאים שמכנס היום נגיד בנק ישראל היא מהמענייניות שיש וזאת בשל העובדה שמעבר להודעת הריבית הוא מנתח את מצבה של הכלכלה הישראלית שנמצאת בתהליך התפרצות אינפלציונית שעדיין לא אמרה את המילה האחרונה.
צריך לזכור שקונצנזוס ההערכות מדבר היום על התמתנות של האינפלציה כבר בשנה  הבאה אך הערכה זו היא מעט בעייתית בשל העובדה שאין ממשלה והלחצים להעלאות שכר בשירות הציבורי הולכים וגדלים (ע"ע המורים, הנהגים וכן הלאה) כל אלה אמורים להפעיל לחץ בעל השפעה מקזזת על האינפלציה ולמעשה לדחוף אותה כלפי מעלה.
נתונים נוספים שיש לשים אליהם לב אלה עליות המחירים הצפויות של החשמל, המים, החלב בפיקוח וכן הלאה כך שבסופו של יום אנחנו מדברים על אינפלציה שיובאה לישראל ומתחילה לתת אותותיה על הכלכלה הישראלית.
 
באופן עקרוני קונצנזוס ההערכות של הכלכלנים מדבר על מצב בו השפעת השיבושים בשרשרת האספקה צפויה להיחלש וגם מחירי הדירות צפויים לעלות בקצבים נמוכים יותר אבל נראה כי זו יותר משאלת לב מאשר נתון שניתן להתייחס אליו אמפירית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה