השוק

הפועלים: "חוסר היציבות לא טוב לכלכלה - הנורמלי החדש"

בחטיבה הפיננסית של בנק הפועלים אומרים היום כי חוסר היציבות הפוליטי לא טוב לכלכלה אבל בגלל שמדובר בנורמלי החדש, חברות דירוג האשראי לא יפגעו בדירוג של ישראל
ניצן כהן | 
ויקטור בהר (צילום ענבל מרמרי, shutterstock, Magma Images)
בחטיבה הפיננסית של בנק הפועלים אומרים היום שאמנם חוסר היציבות הפוליטי לא טוב כלכלה, אך מכיוון שמדובר בנורמלי החדש, חברות דירוג האשראי לא יפגעו בדירוג של ישראל. "אי יציבות פוליטית אינה חיובית לכלכלה, אך זו המציאות של השנים האחרונות, ואיננו סבורים שנראה לכן שינוי בהתייחסות המשקיעים או חברות הדירוג למשק".
"הממשלה הודיעה על פירוקה והסיכויים להקמת קואליציה חלופית נראים קטנים.  בטווח הקצר זה אומר שהממשלה הזמנית, שתהיה לפחות עד חודש נובמבר, לא תוכל לקדם חקיקה ללא שיתוף פעולה של האופוזיציה. זה עשוי לטרפד צעדים של האוצר למיתון עליות המחירים במשק, ובכלל זה הפחתות מסים כמו בלו לדוגמה. אי יציבות פוליטית אינה חיובית לכלכלה, אך זו המציאות של השנים האחרונות, ואיננו סבורים שנראה לכן שינוי בהתייחסות המשקיעים או חברות הדירוג למשק".
 
באשר לשוק הנדל"ן, אומרים בבנק הפועלים כי "היקף התחלות הבנייה תואם להערכתנו את הצרכים הדמוגרפיים של ישראל, כלומר את הגידול במספר משקי הבית, אך יידרשו מספר שנים של בנייה בהיקפים גדולים מאלו בכדי לצמצם פערים מהעבר".
באשר לחשש מפני התפרצות אינפלציונית בישראל, אומרים בבנק כי רוב עקום הציפיות לאינפלציה נמצא עתה בתוך תחום היעד, כלומר נמוך מ-3% מה שאומר שבבנק מעריכים כי האינפלציה תתכנס לתוך יעד יציבות המחירים (1%עד 3%) בטווח של שנה קדימה וזה עולה בקנה אחד עם ציפיות המשקיעים בשוק שמקבלים ביטוי בעקום התשואות.
"אנו צופים אינפלציה בשיעור של 3.5% ב- 12 החודשים הקרובים. האינפלציה תחל לרדת להערכתנו בהדרגה בתחילת השנה הבאה, זאת תחת ההשפעה של סביבה עולמית ממותנת יותר, אך תיוותר ברמה שגבוהה מ-2%.
 
"בנק ישראל יקנה משקל גבוה בהחלטת הריבית להתפתחות האינפלציה בפועל, כלומר החלטה על עצירת עליות הריבית תתבסס על סימנים ברורים להתכנסות האינפלציה בפועל לתחום היעד. בחודשים הקרובים יהיה לדעתנו קשה להגיע למסקנה כזו, ולכן הריבית צפויה להמשיך לעלות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה