השוק

מיטב: הסיכונים לא מצדיקים הגדלת החשיפה בתיק למניות

הכלכלן הראשי של מיטב, אלכס זבז'ינסקי מעריך היום שרמת חיסכון גבוהה ושוק עבודה חזק הם מהגורמים שמונעים משוק המניות לצנוח; "מפתיע שמניות הצמיחה הכו את מניות העירך בכל השווקים העיקריים"
ניצן כהן | 
בורסה (צילום vecteezy)
הכלכלן הראשי של מיטב, אלכס זבז'ינסקי אומר היום כי לפי הנתונים הכלכליים במשק מתחילים להופיע סימני האטה, אך הם עדיין יחסית מצומצמים. "הורדנו את תחזית האינפלציה ל-12 החודשים ל-3.3% בעקבות ההורדה הצפויה הנוספת של הבלו על הדלק" הוא אומר ומוסיף כי "מאז ההמלצה מלפני כחודש להאריך מח"מ, תשואות האג"ח בישראל ובעולם ירדו מהר מדי ביחס לסיכוני האינפלציה ועליית ריבית.
"שוק המניות "חוגג" סיום האינפלציה, אך הסיכונים לא מצדיקים חזרה לחשיפה גבוהה לאפיק.החיסכון החריג מאוד שהצטבר אצל משקי הבית מאז המשבר הפיננסי ב-2008-09 שיפר משמעותית את מצבם הפיננסי ועשוי לספק הסבר לאיתנות יחסית של שוק המניות וגם למחסור בעובדים".
 
זבז'ינסקי אומר כי למרות הנתונים הכלכליים הגרועים ולמרות שעונת הדוחות הכספיים מספקת שיעור נמוך יחסית של ההפתעות החיוביות בשורת הרווח כאשר האנליסטים מפחיתים מדי שבוע את התחזיות, במיוחד לחברות האמריקאיות, שוק המניות הציג בשבוע שעבר ביצועים חיוביים.
"מפתיע אף יותר שמניות הסקטורים המחזוריים (מניות הצמיחה) הכו את מניות הערך בכל השווקים העיקריים. התנהגות זו של שוק המניות מזכירה את שנות ה-70 של האינפלציה הגבוהה בהם שיא האינפלציה היה עיתוי שבו שוק המניות האמריקאי עבר מירידה לעלייה. אולם, כפי שציינו, לא בטוח שהבנקים המרכזיים ובפרט ה-FED יוכלו להפסיק העלאות ריבית במהירות, כפי שהשווקים מצפים. כמו כן, בינתיים, עדיין קשה להעריך עוצמת ההאטה בכלכלה והשפעתה על רווחיות החברות.
"הפגיעה בכלכלה העולמית על רקע האינפלציה החריגה, הריסון המוניטארי, המלחמה והמשבר בסין הייתה יכולה להצדיק ירידה חזקה יותר בשוק המניות ממה שקרה עד עתה. אולם, יש יותר מדי כסף בחוץ מונע מהשווקים ירידות חדות יותר.
"ההשלכה הנוספת של גידול חד בחסכונות משקי הבית יכולה אולי להסביר מצבו של שוק העבודה והמחסור בעובדים שנוצר בו. המצב הכלכלי של יותר אמריקאים מאפשר להם לעשות שינויים בחיים – להחליף תחום עיסוק, לעבור למשרה חלקית, לעבוד מהבית או לא לעבוד כלל.לראיה, בסקר השנתי שעורך ה-FED לגבי מצבם הפיננסי של משקי הבית, אחוז המבוגרים שענו שהמצב הכלכלי שלהם לפחות בסדר (okey) עלה מ-62% ב-2013 ל-78% ב-2021 – 26% אחוז עליה תוך פחות מעשור!.
"בתקופת הקורונה רבים מאלה שמצבם הכלכלי מאפשר לעשות שינויים "עשו חושבים" והחליטו "לממש חלומות", מה שממשיך לגרום לזעזוע עמוק בשוק העבודה. הנתונים הזמינים לגבי החיסכון קיימים בארה"ב, אך כנראה שהמצב לא מאוד שונה גם במדינות המפותחות האחרות שחוות תופעות דומות" הוא מסיים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה