בארץ

מערכת הביטחון נפרדת: במקביל למלחמה - זה הנשק המתקדם שייצא משימוש

מערכת הנשק "פטריוט" אשר שימשה את מערכת הביטחון במשך 33 שנים, תצא בקרוב משימוש לאחר שרק במלחמת חרבות ברזל ביצעה כ-9 יירוטים מוצלחים. מה הסיבה לכך? חוסר כדאיות עקב עלות גבוה, והעובדה כי מערכת "קלע דוד" החדשה מספקת הגנה טובה יותר
מערכת ice | 
משרד הביטחון (צילום shutterstock)
מערכת הפטריוט, אשר שימשה את מערכת הביטחון במשך 33 שנים, עומדת לצאת בקרוב משימוש. המערכת מיועדת להגן על ישראל מבין כטב"מים, מטוסים, מסוקי קרב ואף טילים בליסטיים. רק במהלך מלחמת חרבות ברזל המערכת הצליחה ליירט תשעה איומים, כאשר מדובר כמעט מחצית מכלל היירוטים של המערכת מאז נכנסה לשימוש.
הסיבה לפרישתה היא מערכת "קלע דוד", אשר נחשבת למתקדמת יותר מהפטריוט. למערכת יש אמצעים המאפשרים לה דיוק רב יותר בדגש על תיקון טווח במידת הצורך. כמו כן, בעוד שכל מיירט של הפטריוט מוערך במיליוני דולרים, יירוט שתבצע קלע דוד יעלה "רק" 700 אלף דולר.
 
מדינות רבות הביעו עניין ברכישת המערכת, כאשר בשנה שעברה פינלנד רכשה אותה בעלות של 316 מיליון אירו. אוקראינה רכשה את מערכת פטריוט באמצעות הסיוע שקיבלה מארה"ב, אך ישראל טוענת כי יידרשו שנים לבצע בה את השדרוגים עדכוני התוכנה נדרשים שכן המערכת מותאמת כרגע לישראל, מה שאומר שזלנסקי ייאלץ להמתין כמה שנים עד שאוקראינה תקבל את הסוללות להן הוא מחכה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה