השוק

ביותר מ-2 מיליארד שקל: עסקת השנה בשוק ההון הישראלי יוצאת לדרך

ענקית הנייר אינפיניה תעבור היום בעלות, מידי קרן פימי, לידי ורידיס ותש"י, בעסקה של יותר מ-2 מיליארד שקל
איתן לויטס | 
ישי דוידי קרן אינפיניה (צילום יונתן בלום, unsplash, פייסבוק/ אינפיניה)
לאחר מספר שבועות של משא ומתן, ורידיס, חברת הבת של דלק רכב בשליטתו של איש העסקים גיל אגמון, תרכוש היום (ראשון) באופן רשמי 70% ממניותיה של חברת אינפיניה (נייר חדרה לשעבר), מקרן פימי בבעלותו של ישי דוידי. הרוכשת שתצטרף אליה היא תש"י (קרן תשתיות ישראל) בראשות ירון קסטנבאום, שתרכוש 30% מהחברה.
 
שווי העסקה עומד על כ-2.35 מיליארד שקל, ומהווה את העסקה הגדולה ביותר השנה בשוק ההון בישראל. מדובר על עסקת ענק עבור שתי החברות, היות ושווי השוק של אינפיניה עומד על כ-2 מיליארד שקלים, בעוד שוורידיס נסחרת בבורסת תל-אביב בשווי של למעלה מ-4 מיליון שקלים.
 
למרות שורידיס לא יכולה, ולכן לא תרכוש את אינפיניה באופן מלא, על מנת לא לעבור על חוק הריכוזיות, עדיין מיזוג בין שתי החברות מציג תמונה של סינרגיה פוטרה עקב טבע הפעילות של שני הגורמים.
 
חברת אינפיניה, בשליטת קרן פימי, שינתה לאחרונה את אופן פעילותה ועברה להתמקד בתחום האריזות, הקרטון וחומרי הגלם הרלוונטיים להם וכבר אינה מתמקדת בייצור נייר לבן. אופן פעילות זה עולה בקנה אחד עם פעילותה של ורידיס, העוסקת בתחומים הקשורים באיכות הסביבה, במסגרתם היא מפעילה תחנות מחזור, ייצור חומרי בעירה חלופיים מפסולת, ייצור קומפוסט ועוד.
עסקת הענק התקדמה לאחר שוורידיס התמודדה דווקא על רכישת חברת התחבורה אגד, כנגד גופים אחרים, עם הצעה של 3.9 מיליארד שקל. לאחר שלא זכתה פנתה לאפיק ההתרחבות הנוכחי עם אינפיניה, כאשר סביר שהעסקה מולה תעמוד על שווי זהה ותשלב מניות ומזומן.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה