השוק

עיקלו לכם את החשבון בגלל דו"ח חניה ולא ידעתם מזה?

לקבל הודעה על קנס הוא לא דבר נעים, אבל אם כבר - לפחות ניתן לתושב את מקסימום המידע כדי להימנע מעיקולים |  ראובן לדיאנסקי, סגן ראש עיריית ת"א-יפו בטור דעה
ראובן לדיאנסקי |  2
ראובן לדיאנסקי (צילום באדיבות המצלם)
מתקבלות אצלי יותר ויותר פניות על כך שתושבים מופתעים מהטלת עיקולים על חשבונות הבנקים שלהם בעקבות אי תשלום דו"ח/ות לעירייה. 
אני מוביל יוזמה חדשה, לפיה דרשתי לבצע "הגדלת ראש" בכל הקשור ליידוע תושבים לגבי תשלום דו"חות לעיריית ת"א וזאת באמצעות שליחת מסרון לנייד ומיילים בנוסף לדרכי היידוע הקבועים בחוק! 
 
באופן כללי, אין לי טענות לגורמים הרלוונטיים בעירייה שפועלים כמתחייב ועל פי חוק ושולחים הודעות לתשלום קנס באמצעות דואר רשום לכתובת הרשומה של החייבים במרשם האוכלוסין. 
יחד עם זאת, ישנם לא מעט תושבים אשר עוברים דירה ואינם משנים את כתובתם הרשומה במשרד הפנים - אליה נשלחת ההודעה בדבר דואר רשום לתשלום הקנס, ישנם עיכובים בדואר וקיימות סיבות נוספות לכך שבעל הדו"ח לא מקבל את הודעת התשלום. זה מביא לכפל קנס, הצמדות, ריביות, תשלומים לעורכי דין חיצוניים ולבסוף לעיקולים על חשבונות הבנק ועוד.
לעיריית תל אביב-יפו קיים בסיס נתונים רחב מאוד על תושבי העיר ובכלל זה מספרי טלפונים ניידים וכתובות דואר אלקטרוני. על בסיס זה אנו יכולים לתקשר עם הציבור בצורה יעילה, ישירות לסלולרי של רבים, אודות השירותים העירוניים הקיימים, על הטבות, אירועים ופעולות שונות בעיר.
לאחרונה דרשתי להוסיף לחובה החוקית הקיימת היום (שליחה בדואר רשום) גם יידוע באמצעות הודעה ישירה לטלפון הסלולרי ו/או למייל של החייבים על קיום החוב לתשלום (עבור מי שלעירייה יש את הפרטים שלו/ה). 
אם יש לעירייה אפשרות טכנית להנגיש מידע לתושבים, גם במקרים של קנסות, וזאת על מנת למנוע עיקולים, תשלומים נוספים ואי נעימויות יש לעשות זאת ובהקדם האפשרי. מדובר בפעולה שירותית ממדרגה ראשונה ואולי גם בצעד ראשון וחשוב לצמצום ניירת ומעבר לקבצים דיגיטליים שהם הרבה יותר ידידותיים לסביבה. 
החזון הירוק, יחד עם האמצעים הטכנולוגיים הרבים שיש לרשויות המקומיות בעידן הנוכחי, יכולים להקל על תושב, בכל שינתן מענה מיידי גם בדבר קבלת הקנס וגם בדבר המעקב והתשלום לפי הצורך.
הכותב: ראובן לדיאנסקי, סגן ראש עיריית ת"א-יפו, ממונה על תחום איכות הסביבה, קיימות ושפ"ע
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    תושבים צריכים לאשר לעירייה לשלוח להם דואר בסמס מייל
    דוד 02/2023/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ללא אישור של תושבים לא ניתן לשלוח הודעה למייל וסמס על פי החוק המתוקן!!! חבל שכותב הכתבה לא קורא את החוק ורושם דברים לא מדוייקים.
    סגור
  • 1.
    קרה לי ושמעתי ממס אנשים שאני מכירה שקרה גם להם
    חוה 02/2023/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הטריק של הרשויות שאף אחד לא מצליח להלחם בו
    סגור