השוק

אבי גבאי מנקה את המאזן של פרטנר לקראת דיווידנדים

פרטנר דיווחה על תוצאות כספיות לא רעות בכלל ומהם עולה כי החברה היא הגדולה בישראל במונחים של לקוחות מחוברים לרשת הסיבים; גבאי בהחלטה אמיצה, מנקה את המאזן עם מחיקה 300 מיליון שקל וגורע ממצבת הלקוחות מנויים 
ניצן כהן |  1
אבי גבאי מנכ"ל פרטנר (צילום כפיר סיוון)
אבי גבאי, מנכ"ל פרטנר ואחד מבעלי השליטה בה עושה את הדבר שאף מנכ"ל לא אוהב לעשות אבל מנכ"ל אחראי עושה את זה וזה לנקות את המאזן ולהכין את החברה לעתיד טוב יותר. גבאי קיבל שתי החלטות אמיצות בשבועות האחרונים והן: מחיקה של 300 מיליון שקל וגריעה של כמה עשרות אלפי מנויים מהספירה של מנויי החברה.
נסביר לרגע במה דברים אמורים. פרטנר מחקה ברבעון הרביעי של השנה 300 מיליון שקל מהמוניטין של 012. נזכיר כי 012 שהייתה בעבר חברת טלפוניה ששימשה להוצאת שיחות לחו"ל ומחו"ל לישראל והייתה ספקית אינטרנט פופולרית, נרכשה ב-1.5 מיליארד שקל. מאז עברו הרבה מים תחת הגשר ו-012 הפכה לזרוע המגזר הנייח של פרטנר ומכאן היה צריך לעשות התאמות ברישומים החשבונאיים.
 
במהלך השנים מחקה פרטנר 87 מיליון שקל מהמוניטין של 012 ונותר במאזן רישום מוניטין של 400 מיליון שקל. התאמה של התוכניות העסקיות של 012 לרישום החשבונאי העלתה את הצורך למחוק עוד 300 מיליון שקל כך שבמידה ו-012 תעמוד ביעדים העסקיים שהציבה לה פרטנר, לא יהיה צורך במחיקה נוספת.
בנוסף, החליט גבאי החלטה אמיצה והיא לגרוע מספירת הלקוחות לקוחות פריפייד ופוסטפייד מה שבפועל מציג מצג כאילו לחברה יש מספר נמוך יותר של לקוחות אבל המספר כעת הוא מדויק יותר ומייצג יותר את מעמדה של החברה בעולמות הסלולר.
הלקוחות שנגרעו מהספירה הם לקוחות פריפייד שהנאמנות שלהם לחברה היא לא גבוהה ולא ניתן לספור אותם כמו לקוח רגיל. קבוצת הלקוחות השנייה שנמחקה היא כל מיני מנויים שמשלמים שקלים בודדים לחודש ובעיקר מדובר על חיבור לסלור של שערים חשמליים או מעליות וכן הלאה שמשלמים שקלים בודדים, בקושי מוציאים שיחות ובטח לא עושים שימוש ברשת האינטנרנט.
אם כן, מה קיבלנו לאחר הניקיון הזה? קיבלנו דו"ח כספי שמייצג טוב יותר את מצבה של פרטנר וחשוב יותר, מכין אותה לעולם בו היא תוכל להתחיל לחלק דיווידנדים סבירים ובאופן יציב. כלומר, חברה בריאה עם מבט משמעותי למשמקיעים.
נתון משמעותי נוסף שיש לשים אליו לב בדו"חות של פרטנר הוא קצב ההתחברות לרשת הסיבים של החברה וחשוב עוד יותר הוא מימוש עסקת הענק עם בזק. פרטנר התחייבה בפני בזק לחבר מידי שנה 24 אלף לקוחות לתשתית הסיבים שנרכשה ממנה ונכון להיום פרטנר הצליחה תוך רבעון אחד לעמוד ביעדים השנתיים וזה אומר, שאם הקצב הזה ימשך הרי שפרטנר תיאלץ לצאת לעסקה נוסת בסדר של גודל של בזק בין עם בזק או IBC אבל המשמעות של הדברים היא שכעת פרטנר יכולה לתמחר טוב יותר את היכולת שלה להרוויח מעסקאות בסדר גודל כזה.
עוד עולה מנתוני החברה כי ההכנסות מציגות שיא של 6 שנים והסתכמו ב-3.463 מיליארד שקל, צמיחה של 3% בהשוואה ל-3.363 מיליארד שקל בשנת 2021. ההכנסות משירותים הסתכמו ב-2.829 מיליארד שקל, צמיחה של 7% בהשוואה ל-2.635 מיליארד שקל בשנת 2021. בפרטנר אומרים כי העלייה בהכנסות מיוחסת לשירותי נדידה, מיקוד בפעילות סיבים אופטיים, שיפור במגזר הטלוויזיה וגידול במצבת מנויי הסיבים והסלולר.
ההכנסות מציוד הסתכמו ב-634 מיליון שקל, ירידה של 13% בהשוואה ל-728 מיליון שקל בשנת 2021, בעיקר כתוצאה מהחלטת החברה במהלך הרבעון האחרון של שנת 2021 לעבור למודל השכרת נתבי אינטרנט ללקוחות פרטיים במקום מודל  מכירה.
הרווח התפעולי בנטרול השפעת ירידת ערך מוניטין, הסתכם ב-298 מיליון שקל, צמיחה של 83% בהשוואה ל-163 מיליון שקל בשנת 2021. בהתחשב בהשפעת ירידת ערך מוניטין, ההפסד התפעולי הסתכם ב-6 מיליון שקל.
הרווח הנקי בנטרול השפעת ירידת ערך מוניטין, מציג שיא של עשור והסתכם ב-170 מיליון שקל, צמיחה של 48% בהשוואה ל-115 מיליון שקל בשנת 2021. בהתחשב בהשפעת ירידת ערך מוניטין, ההפסד הנקי הסתכם ב-100 מיליון שקל. תזרים מזומנים חופשי מתואם מציג שיא של 5 שנים הסתכם ב-137 מיליון שקל, עלייה של 183 מיליון שקל בהשוואה לתזרים שלילי בסך 46 מיליון שקל בשנת 2021.
החוב נטו הסתכם ב-647 מיליון שקל, ירידה של 97 מיליון שקל בהשוואה ל-744 מיליון שקל בשנת 2021. 
בסיס מנויי הסלולר של החברה הסתכם בכ-2.744 מיליון מנויים, צמיחה של 63 אלף מנויים בשנת 2022, בניכוי השפעת שינוי מדיניות הספירה ומנויי משרד החינוך (בתחילת הרבעון הרביעי בצעה החברה שינוי במדיניות הספירה אשר הוביל לגריעתם של 283 אלף מנויי סלולר מהמצבת הכוללת, זאת לצד ירידה נטו של 59 אלף מנויי משרד החינוך, אשר מלכתחילה הצטרפו לתקופה מוגבלת).
ההכנסה הממוצעת למנויי סלולר (ARPU) הסתכמה ב-51 שקל, עלייה של 6% בהשוואה ל-48 שקל בשנת 2021. ה-ARPU ברבעון הרביעי הסתכמה ב-54 שקל.
שיעור הנטישה השנתי של מנויי הסלולר (בניכוי השפעת שינוי מדיניות הספירה ומנויי משרד החינוך) הסתכם ל-27%, בהשוואה ל-28% בשנת 2021 – הנתון הנמוך ביותר מזה 12 שנים.
משקי בית בבניינים מחוברים לתשתית הסיבים האופטיים (Homes Connected) הסתכמו ב-955 אלף, צמיחה של 255 אלף בשנת 2022. בסיס מנויי סיבים אופטיים הסתכם ב-287 אלף מנויים, המשקף צמיחה של 75 אלף מנויים בשנת 2022 ושיעור חדירה של 30%. נכון להיום, בסיס מנויי סיבים אופטיים עומד על 312 אלף – המספר הגבוה בשוק. בסיס מנויי אינטרנט הסתכם ב-415 אלף מנויים, צמיחה של 41 אלף מנויים בשנת 2022. כ-70% מכלל המנויים מחוברים לסיבים אופטיים. בסיס מנויי טלוויזיה הסתכם ב-220 אלף, ירידה של 6 אלף מנויים בשנת 2022.
אבי גבאי, מנכ"ל קבוצת פרטנר אמר: "התהליכים שאנו מובילים באים לידי ביטוי בתוצאות הפיננסיות והתפעוליות. לראייה ההסכם עם בזק. ברבעון אחד בלבד חיברנו את מספר הלקוחות שהתחייבנו לחבר בשנה שלמה. תחום הסיבים הוא מנוע הצמיחה המרכזי בחברה, כשבפנינו עוד הזדמנויות רבות שימומשו בשנה הקרובה״.
מירי תקוטיאל, סמנכ"ל כספים פרטנר אמרה: "התוצאות הכספיות הושפעו באופן מהותי ממחיקת המוניטין שבוצעה במגזר הנייח, אולם אין בכך כדי להשפיע על הפעילות השוטפת של החברה. פרטנר מגיעה לקו הסיום של שלב הפריסה העיקרי של הסיבים עם מאזן איתן המתבטא, בין היתר, ביחס חוב פיננסי נטו ל- EBITDA של 0.6. בכוונתנו להמשיך ולהשקיע במנועי הצמיחה שלנו לצד חיזוק המערכים הפנימיים, תוך מינוף הפוטנציאל הטמון בדור ה- 5, בסיבים, בציוד הקצה ובשירותים לעסקים."
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    עדיף שתשפרו את רמת השירות. כמו שהיה פעם. (ל"ת)
    תמר 03/2023/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור