השוק

נתניהו רחוק מלהתקפל: ה'השהייה' - נסיון להרדים את ההפגנות

"נאום ההשהיה" של נתניהו מדיף ריח של "נסיגה טקטית" בלבד אבל משהו טוב קרה כאן וזה שגוש המרכז התעורר לחיים, התגבש ומחפש הנהגה פוליטית. גם כאן החדשות טובות לפיד וגנץ יצטרכו לעמוד עכשיו בכל מבחן אפשרי שיכשיר אותם, לראשונה מזה המון שנים להנהיג את הרוב הדומם, היצרני, העובד והמשרת
ניצן כהן |  10
בנימין נתניהו, יאיר לפיד (צילום פלאש 90/ אוליבייה פיטוסי)
לשמוע את בנימין נתניהו נואם את "נאום ההשהייה" היה ניסיון שלו להפוך ל״עוף החול״ שאריות מהיכולות הרטוריות שלו - שהקסימו בעבר וחילצו אותו מכל משבר. אבל הפעם נראה שהקסם פג, או לפחות דהה. נתניהו לא נסוג מהכוונה לחוקק את חוקי המהפכה המשפטית אלא הוא מבקש פסק זמן לייצר מצב (או אולי מצג) של מו"מ שסופו ידוע עוד בתחילתו. נתניהו חזר ואמר שהוא עומד על השינויים שתכליתם - החלשת הדמוקרטיה לפחות ובמקרה קיצון הפיכתה של ישראל למדינה בה יש שלטון יחיד שלא ניתן לערער עליו.
נראה שבמו"מ שנוהל בינו לבין אסופת הקיצוניים המשיחיים שמסביבו הסכימו על הקמת המיליציה הפרטית של איתמר בן גביר. ונראה שגם להכפיף את המנהל האזרחי לסמוטריץ' כבר לא תהיה בעיה - גלנט לא ימשיך להתנגד לדבר הזה כי פשוט הוא יפוטר (הוא כבר פוטר אבל מכתב הפיטורים טרם נשלח).
 
נתניהו, אשף תקשורת, אם ללמוד מהעבר, יגייס את כל הספינולוגים האפשריים כדי לבסס את דף המסרים החדש. הוא, כן רק הוא, זה שימנע את קריעת הילד ממשפט שלמה לגזרים .לא הוא זה ושותפיו יצרו את המפלצת הזו רק כדי לעכב אותה ולהחזיר אותה מהדלת האחורית. "נסיגה טקטית" קוראים לזה האסטרטגים ונראה, לפחות לפי הנאום, שלשם מכוון נתניהו.
מה שהביא את נתניהו בשלב זה להשהות את חוקי המהפכה המשפטית היה לכאורה, רק לכאורה, פרץ ההפגנות הספונטני אחרי פיטורי (נזכיר שוב - מכתב לא נשלח) שר הביטחון יואב גלנט. הוא נבהל מכינוס של ההסתדרות עם ראשי הכלכלה הישראלית בפרץ אחדות של מעסיקים אולטרא-קפיטליסטים עם ארגוני עובדים אולטרא-סוציאליים.
נתניהו מבין היטב שחיבור בין מגזרים שהם שני קטבים שונים, יחד עם תמיכה הולכת וגדלה של "הרחוב" לא תהיה טובה עבורו ונתניהו יודע היטב שהוא זה שהדליק את השריפה הזו ועכשיו הוא מצייר את עצמו כמי שבא להציל את העיירה. נתניהו יודע שכולם יודעים את זה.
נתניהו מבין היטב, שהרחוב בוער והוא מחפש מנהיג/מנהיגים ואלה שבנמצא כבר נכוו ממנו (זוכרים את הרוטציה של גנץ?) ולכן בסבירות נמוכה הרי שיצא משהו ״נורמלי״ מהמו"מ איתם. אבל נתניהו מבין היטב, לולא עצירה כאן ועכשיו, השריפה הזו, שהוצתה על ידו ועל ידי סביבתו, הייתה יוצאת מכלל שליטה.
אנחנו עוד לא בסופו של תהליך ויכול להיות שמהמו"מ הזה יצא משהו טוב, אבל לאור הפרסונות המעורבות בתהליך הזה ובהינתן זהות מצית הגפרור הזה שהצית את השריפה הזו - האופטימיות, ככל שקיימת, זהירה וזעירה.
מה כן יכול להוות שביב של אופטימיות? חזרתו של המרכז לחיים. מזה שנים רבות נעלם המרכז הישראלי, הוא היה שקוע בצבא, בעבודה, בקניית דירה, במשכנתא ובניהול חייו השוטפים והיצרניים. והנה הוא קם, ואומר עד כאן! 
המרכז הישראלי קם על רגליו האחוריות, הזיז עצמו ויצא לכבישים, לכיכרות וכן הלאה. המרכז הזה מחפש היום הנהגה פוליטית ונראה שהיא מתגבשת לנגד עיננו. הנהגה שתגבש את המרכז הזה ותציב אלטרנטיבה לימין-חרדים-חרד"לים וכן הלאה. ואלה החדשות הטובות בכל מה שקרה כאן בתקופה האחרונה כשהיום היה קליימקס - ראשון בסדרה שעוד כנראה תבוא לנו.
תגובות לכתבה(10):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 8.
    רפורמה
    שלי 04/2023/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תתמוסס יקומו מנהיגות כמו אורלי ברלב
    סגור
  • 7.
    לא
    יהושע 04/2023/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא רק המרכז התעורר , גם האנשים ההגונים מהימין.
    סגור
  • 6.
    מוות לרודן ולשרלטן נתניהו (ל"ת)
    אורח 2 04/2023/01
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 5.
    ביבי, משפט שלמה או קידוש השם?
    גבר מלך 03/2023/28
    הגב לתגובה זו
    0 2
    הזלזול של החרדים ותומכי ראש הממשלה בעקרונות הציבור הלא אמוני מתעלם מהביטוי שבהעדר הידברות עקרונות נכתבים בדם. כששינוי המצב פוגע בעקרונות, האנלוגיה אינה משפט שלמה אלא קידוש השם של יהודים שרצחו את בניהם במסעי הצלב כדי שלא יעברו שמד. ביבי, באנלוגיה לתחום המחקר של אביך, האם היית נותן לבנך הבכור לגדול להיות אינקוויזיטור? השאלה מיותרת, כי כבר עכשיו יאיר ישמח להיות אינקוויזיטור לכל מטרה, הלא כן, מר שקרן ומיס פיגי?
    סגור
  • 4.
    השהיית הרפורמה
    ברכה 03/2023/28
    הגב לתגובה זו
    0 3
    אני חוששת שגנץ יעשה טעות ויתן לביבי לעבוד עליו גנץ עלול להביא נזק למחאה ותועלת לביבי....
    סגור
  • 3.
    יאיר לפיד = המסית הלאומי (ל"ת)
    בושה בושה בושה 03/2023/28
    הגב לתגובה זו
    2 4
    סגור
  • לא ניתן
    הבורר 04/2023/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא תצליחו לחסל את המדינה .ערבים יהודים מקומם בארצות ערב
    סגור
  • מסית
    ברי 03/2023/28
    הגב לתגובה זו
    4 0
    אל תיקח לביבי את התואר. הפילוג בעם הוא תוצאה של שנים מצד ביבי. הוא שגרם למילה שמאל להישמע כמו קללה
    סגור
  • 2.
    כתבה בושהז
    הכותב מחרחר ריב ומדו 03/2023/27
    הגב לתגובה זו
    1 2
    תתביישו לכם איעס, מוחק אתכן מהנייד שלי, גועל נפש
    סגור
  • 1.
    בושה שנתנו לאידיוט סמאלני שימושי לשונאי ישראל את המקום
    ישראל יקרה לי 03/2023/27
    הגב לתגובה זו
    2 7
    בושה שנתנו לאידיוט סמאלני שימושי לשונאי ישראל את המקום בשרת לטקסט אווילי ומסית. תתעורר : https://youtu.be/yWli5GPTlIc
    סגור