השוק

טוויטר שיחקה תפקיד מפתח בקריסתו של SVB?

בבדיקה בסיסית שנעשתה לאחרונה נמצא כי ייתכן וספציפית לטוויטר הייתה יד בקריסה של הבנק האמריקני, סיליקון ואלי, בתחילת מרץ האחרון. על פי הערכת המבדק, ציוצים הקשורים לבנק סייעו לערעור היציבות של הבנק ושלל מוסדות פיננסיים אחרים
מערכת ice | 
טוויטר (צילום shutterstock)
אין ספק כי טוויטר ושאר הרשתות החברתיות הפכו לחלק ניכר מאוד בחיינו וקשה להתווכח עם כך שהן משפיעות עלינו בדרכים שונות. לעומת זאת, השאלה אם הן משפיעות גם על הפעילות העסקית היא מעט שנויה במחלוקת, היות שישנם אלו שלא ממש מסכימים שהמצב עד כדי כך גרוע, ומנגד אי אפשר להתעלם מהעובדה שציוציו של בעלי טוויטר משפיעה באופן חד על שוק הקריפטו.
עם זאת, הפעם לא בשוק הקריפטו עסקינן. בבדיקה בסיסית שנעשתה לאחרונה באתר הסקרים StudyFinds, נמצא כי ייתכן וספציפית לטוויטר הייתה יד בקריסה של הבנק האמריקני, סיליקון ואלי, בתחילת מרץ האחרון. על פי הערכת המבדק, ציוצים הקשורים לבנק סייעו לערעור היציבות של הבנק ושלל מוסדות פיננסיים אחרים.
למשל, מספר הציוצים שכללו את התיוג SIVB (שם המניה של הבנק) זינק דרסטית ב-9 במרץ, שעתיים וחצי ל-פני שתיוגים כלליים יותר של SVB וסיליקון ואלי בנק נכנסו לשיח. הנסיקה בציוצי המשקיעים בטוויטר התרחשו בו זמנית לצניחה במניית הבנק באותו היום - צניחה שהמשיכה גם לאחר שעות המסחר ולפני שהמסחר נפתח בבוקר שלמחרת. המסחר במניה נעצר ב-10 במרץ - התאריך בו קרס הבנק.
צוות הסקירה איחד מספר בנקים אמריקנים לצד מספר הציוצים שפורסמו עליהם, ביחס למדד הרגישות שלהם בשוק. כדי למדוד את היקף הפגיעות של הבנק, חושבו ההיקפים של ההפסדים בעקבות עליות ריבית מתחילת מרץ 2022, ביחס להפקדות של הבנק.
בבדיקה זו נמצא כי הבנקים שעליהם צויץ הכי הרבה בינואר ופברואר חוו את הירידות הגדולות ביותר בחודש מרץ העוקב. האפקט היה חמור יותר בקרב בנקים עם מד פגיעות גדול יותר. אחד הבנקים הללו היה פירסט ריפבליק שקרס במאי. כמו כן, נמצא כי בנקים עם מד הפגיעות הרחב ביותר חוו ירידות במניה פי שניים מהשאר.
 
אז למה המידע הזה חשוב? לאחרונה המחוקקים בארה"ב הודו כי ייתכן ולמדיה חברתית יש יד בקריסת הבנקים. כיום המידע רץ בצורה ישירה וחד כיוונית, מהמקור לציבור דרך המדיה החברתית ובאופן ניכר יותר ופרוץ יותר מהדיווחים בגופי התקשורת. כתוצאה מכך הדבר גורם, לא בשונה מהעבר, לא מעט פאניקה בקרב הלקוחות.
למרות זאת, דוח רשמי שפורסם על ידי הפד בסוף אפריל נמנע מלהדגיש את הנושאים הללו ובמקום הודגשו נושאים כמו ניהול הסיכונים הלוקה בחסר בנק. לעומת זאת, ידוע כי לקוחות שמשכו את הכספים שלהם במהירות מהבנק לפני הקריסה עשו זאת לאחר שהסתמכו בעיקר על ערוצי תקשורת פרטיים, כמו סמסים, וואטסאפ ,סלאק ושיחות טלפון כדי לחלוק את החששות שלהם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה